دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1023758
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
معاون تبلیغ گیلان

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان گفت: در استان گیلان ۶۷۰ مبلّغ برنامه‌های مذهبی و ملّی را در مساجد و مدارس اجرا می‌کنند.

به گزارش خبرنگاری خبرگزاری حوزه از رشت، حجت الاسلام سیداسمعیل میرهاشمی، امروز عصر در جمع معاونین تبلیغ مدارس علمیه استان گیلان، در مدرسه امیرالمومنین علی(ع) رشت گفت: در استان گیلان بالغ بر ۶۷۰ مبلغ برنامه‌های مذهبی و ملی را در مساجد و مدارس اجرا می‌کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان افزود: قرار است در سال پیش‌رو ۴۰۰ نفر به جمع مبلغین استان گیلان اضافه شود، که با این تعداد، جمع مبلغین استان به بالای هزار نفر می‌رسد.

حجت الاسلام میرهاشمی به شیوه اجرایی آیین نامه جدید مبلغین اشاره و اظهار کرد: هدف آیین نامه جدید مبلغین این است که تمام مناطق محروم کشور تحت پوشش قرار بگیرد و هر روستا با این که از جمعیت کم برخوردار است، خالی از روحانی مبلغ نباشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان در مورد تدوین طرح جدید جامع تبلیغی، گفت: طرح جدید جامع تبلیغی با توجه به نظریاتی که از طرف مبلغین مطرح شده، به تصویبمرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور رسیده است.

وی تصریح کرد: در طرح جدید جامع تبلیغی، شیوه‌نامه‌های جدیدی وجود دارد، از جمله این که هر مبلغ حداقل باید سطح ۳ حوزه را داشته باشد.

حجت الاسلام میرهاشمی نسبت به زمان‌بندی تبلیغ گفت: در آیین نامه جدید، شخص مبلغ می‌تواند به صورت تمام وقت، بلند مدت، میان مدت، کوتاه مدت و حتی در شرایط خاص می‌تواند به صورت ساعتی هم در یک روستا یا منطقه به امر مقدس تبلیغ بپردازد.

حجت الاسلام احمد رضوان‌فر، مسئول امور قرآنی مدارس علمیه استان گیلان نیز در ادامه جلسه به اجرای طرح «صفحه به صفحه» قرائت قرآن در خانواده‌ها پرداخت و گفت: در تبلیغ اولین گام یاد دادن قرآن به مردم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha