جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دکتر محمد حسن صادقی مقدم، معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: باید به گونه‌ای قانون انتخابات اصلاح شود تا صالح ترین و مناسب ترین افراد در معرض انتخاب مردم قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، دکتر محمدحسن صادقی‌مقدم، معاون اجرایی و امور انتخابات و عضو حقوقدان شورای نگهبان، ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به نام استان دلاور خیز در حوزه‌های مختلف از جمله دفاع از انقلاب و ارزش‌ها است و شخصیت‌های بزرگی همچون آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک حسینی از آن برخاسته اند.

وی ادامه داد: شبکه نظارتی شورای نگهبان ۳۰۰ هزار عضو دارد و در هر انتخابات نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر از آنها ناظر بر انتخابات هستند که از میان آحاد و اقشار مختلف مردم انتخاب می‌شوند؛ کسانی که بدون مزد و منت وقت خود را برای نظارت بر مهمترین واقعه کشور یعنی انتخابات می‌گذارند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه کشور ما شاید بی‌نظیرترین کشور در زمینه برگزاری انتخابات است و به طور واقعی تبلور تاثیر افکار و اندیشه‌ها و آرای مردم در آن وجود دارد، تصریح کرد: شورای نگهبان در ۳۱ استان و ۴۵۰ شهر و شهرستان سازماندهی نظارت بر انتخابات از جذب و گزینش گرفته تا صیانت از آرای مردم را بر عهده دارد.

صادقی مقدم با تاکید بر اینکه شورای نگهبان مدافع حریم مردم سالاری دینی در کشور است، گفت: باید از این افراد که خالصانه برای صیانت از آرای مردم حضور پیدا می‌کنند و وقت می‌گذارند، قدردانی کرد. ما به وجود آنها افتخار می‌کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه چهره ماندگار نظام جمهوری اسلامی شهدا هستند، یادآور شد: شهدا سرمایه عظیم نظام جمهوری اسلامی هستند؛ افرادی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی که یاد و خاطره ایثار و فداکاری آنها هرگز از ذهن مردم فراموش نخواهد شد.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان با اشاره به رضایت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب از شورای نگهبان، بر لزوم اصلاح قانون انتخابات تأکید کرد و افزود: قانون انتخابات مشکلاتی دارد و گاهی اوقات رسیدگی به پرونده داوطلبان کوتاه است و باید به گونه‌ای قانون اصلاح شود تا صالح‌ترین و مناسب‌ترین افراد در معرض انتخاب مردم قرار بگیرند؛ امیدواریم با اصلاح آن در انتخابات ۱۴۰۲ بتوانیم انتخابات پر افتخار دیگری برای نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم.

صادقی‌مقدم افزود: صیانت از آرای مردم از موضوعات محوری است که در نظام به آن توجه شده هر چند نافی برخی از مشکلات در گوشه و کنار نیستیم، اما ضرورت همدلی و وفاق بین مجموعه برگزاری انتخابات امری ضروری و لازم است.

وی گفت: در انتخابات بخش‌های مختلفی غیر از شورای نگهبان و وزارت کشور همچون قوه قضائیه، اطلاعات و ثبت احوال عضو کمیته‌ها و جلسات هستند.

صادقی‌مقدم در پایان از زحمات چند ساله حجت الاسلام قدرت الله خرم روز قدردانی و برای دکتر مهدی جوکار در ادامه مسیر آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha