پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ماموستا عادل غلامی، امام جمعه اهل سنت قصر شیرین

حوزه/ امام جمعه اهل سنت قصر شیرین در بیانیه‌ای ضمن محکومیت تخریب جنه البقیع توسط آل‌سعود که با دسیسه یهود صورت گرفت، آن را توهین به جهان اسلام (از جمله شیعه و سنی) دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، ماموستا عادل غلامی، امام جمعه اهل سنت قصر شیرین در بیانیه‌ای ضمن محکومیت سالروز تخریب جنة البقیع توسط آل سعود که با دسیسه یهود صورت گرفت، آن را توهین به جهان اسلام (از جمله شیعه و سنی) دانست.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فِیهَا بِالْغُدُوِّ وَ الْآصَالِ»

الحمدلله رب العالمین والصلاة والسلام علی سیدنا محمد و علی آله و صحبه و سلم.

تخریب جنة البقیع که به هتک حرمت و ویرانی قبور ۴ تن از امامان و بزرگان تشیع و عده ای از بزرگان اهل سنت انجامید، در حقیقت همان حرکات داعش گونه ای بود که آل سعود با دسیسه بریتانیای کبیر در آن زمان و در عصر ما نیز در عراق و سوریه باز با حمایت استعمار پیر، استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ و اسرائیل کودک کش تکرار شد.

آل سعود قبور مطهر فرزندان پیامبر(ص) و برخی از امامان و بزرگان اهل سنت را به بهانه حرمت زیارت قبور تخریب کردند، اما بر مزار جرج واشنگتن رفته و دسته گل بر آن گذاشتند! گرچه از نظر قرآن و سنت اسلامی، حتی به نظر بزرگان ما، ساخت بارگاه و حرم برای مردگان نه تنها مذموم نیست، بلکه عمل پسندیده و ممدوحی می باشد.

بنا به روایاتی که ذیل سوره مبارکه نور آیه ۳۶ وارد شده، مراد از «بُیوتٍ» در این آیه خانه‌های انبیاست. در روایاتی چنین آمده است: «یکی از صحابه از نبی مکرم (صلی الله علیه و آله) پرسید: «ای رسول‌خدا! مراد از آن بیوت چیست؟ پیامبراکرم (صلی الله علیه وآله) فرمود: مراد خانه‌های انبیاء است. ابوبکر پرسید: «آیا خانه علی و فاطمه هم جزو خانه‌های انبیاست؟ پیامبراکرم (صلی الله علیه وآله) فرمود: «آری! از بافضیلت‌ترین آن خانه‌هاست!» (سیوطی، [بی‌تا]، ج ۲، ص ۲۰۳.)

در قبرستان بقیع ۱۰ بقعه قرار داشت که همگی تخریب شدند. تخریب بقیع توهین به جهان اسلام (از جمله شیعه و سنی) است، چرا که بسیاری از بقعه‌ها مربوط به بزرگان اهل سنت است.

نباید گول دسیسه دشمنان اتحاد و اخوت مسلمین را بخوریم که در حقیقت فتنه داعش که که برای نابودی بقای اسلام در کشورهای اسلامی از طرف سرویسهای جاسوسی غربی، عبری و عربی طراحی شده بود، در ادامه همان هتک حرمت به ساحت پیامبر اعظم(ص) و تخریب جنة البقیع بود.

مکلفیم با بصیرت و هوشیاری «جهاد تبیین» را در خصوص نقشه های استعمارگرانه دشمنان اسلام و قرآن را برای تفرقه در میان امت واحده اسلامی در دستور کار قرار داده تا بیش از این شاهد آوارگی مسلمان از خانه و کاشانه خود نباشیم.

غلامی

امام جمعه اهل سنت قصر شیرین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جلیل کرمانشاهی IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 0
    درود بر ماموستای بصیر، بیدار و انقلابی، امام جمعه محترم اهل سنت قصرشیرین