شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ کارشناس سیاسی صدا و سیما گفت: آقای طالب زاده در خط مقدم جهاد تبیین بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، دکتر صادق علی رنجبر، در مراسمی به ‌مناسبت بزرگداشت نادر طالب‌ زاده در جمع طلاب، اساتید و کادر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: جهاد تبیین پیشینه در صدر اسلام دارد و از بعثت پیامبر(صلی الله علیه و آله) شروع می شود و ایشان هدف خود را از رسالت اتمام اخلاق می دانند، تمام زحماتی که می کشند، قرآنی که نازل می شود و احادیث و روایات، تا جریان غدیر، همه مظاهری بارز از جهاد تبیین است؛ هر جا که تبیین کمرنگ شد، شاهد انحراف در جامعه اسلامی بودیم.

وی ادامه داد: تمام اتفاقات فاطمیه از سخنرانی ها تا شهادت حضرت، جهاد تبیین است، ولی باز هم عده زیادی وارد این جهاد نمی شوند و حضرت زهرا(سلام الله علیها) تنها می مانند و با غفلت این جریان تا عاشورا نیز ادامه پیدا می کند.

کارشناس سیاسی ادامه داد: نهج‌البلاغه و نامه ها و خطبه های حضرت علی(علیه السلام) تماما جهاد تبیین است و افکار عمومی را دائما روشنگری و رفع ابهام می‌کند و به شبهات مطرح شده پاسخ می‌دهد؛ در اتفاقات عاشورا نیز روشنگری و تبیین اتفاق می افتد و چراغی برای هدایت جامعه روشن می شود، بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، پیدایش عاشورا ریشه در غفلت افکار عمومی دارد، توابین کار بزرگی کردند و تعداد شهدای شان بیشتر از شهدای عاشورا بود، اما اگر آنها در زمان مناسب اقدام می کردند، عاشورایی به وجود نمی آمد و اسلام حاکم می شد، و در ریل واقعی خود قرار می گرفت.

وی خاطر نشان کرد: عده‌ای هستند که یا تبیین را نفهمیدند یا خود را در این عرصه قرار نمی‌دهند و سکوت می‌کنند، چون نمی خواهند احیاناً مورد تهاجم دیگران قرار بگیرند، به‌ همین دلیل جهادگران تبیین غالباً تنها هستند و تعدادشان اندک است، باید از فلسفه پیدایش طالب‌ زاده ها حرف زد، وقتی به کربلا نگاه می‌ کنیم امام حسین(علیه‌السلام) قربانی این نوع تفکر شده است و تمام ضربه‌ هایی که به اسلام وارد آمد به ‌خاطر عدم تبیین و روشنگری است، چون افکار عمومی به سرعت شبهه پذیر و تاثیر پذیر است. خانم رایس می گوید: گاهی رهبر ایران تلاش یک ساله و دو ساله ما را با یک سخنرانی از بین می برد.

رنجبر بیان کرد: جبهه فرهنگی نظام مانند اکسیژن و هواست، اگر نتوانیم از تبیین‌گرها به درستی حمایت کنیم، در بخشی از جهاد تبیین کم گذاشته ایم؛ یکی از دانشمندان غربی می گوید انسان یک بعد مادی و یک بعد معنوی دارد و سلسله مراتبی برای نیاز های او ترسیم می کند و می گوید انسان در بخشی از نیاز ها با حیوانات برابر است و تعلق اجتماعی جایی است که او از حیوات متفاوت می شود، یعنی شخص به جامعه متعلق است و اثرگذاری در زندگی اجتماعی خود دارد؛ دومین گزینه منزلت اجتماعی است یعنی باید در سلسله مراتب های اجتماعی جایگاه خود را افزایش بدهد، شخص باید خلاقیت داشته باشد و میدان یابی کند و به تعبیر مقام معظم رهبری آتش به اختیار باشند.

وی اظهار کرد: امروز مقام معظم رهبری حکم جهاد داده اند، بر همه واجب است که در جهت روشنگری و ایجاد استدلال های منطقی در اذهان عمومی و کنار زدن شبهات و پاک کردن همه ذهنیت هایی که می تواند زمینه های انحراف یک مسلمان را فراهم کند وارد میدان شود و از تریبون هایی که در اختیار آنها قرار دارد استفاده کند، اگر قرار است که خداوند مشتری انسان باشد باید مجاهدت کرد.

رنجبر ادامه داد: هر انسانی در جامعه جلوه ای دارد، هر چه تندیس شخص بزرگ تر باشد برای تخریب او از پتک های سنگین تری استفاده می کنند و از راه های مختلف او را مورد تهاجم قرار می دهند؛ نادر طالب زاده هنرمندی بود که در خط مقدم جهاد تبیین حضور داشت و در زمان جنگ در دل خطر سنگر نشینی می کرد.

وی اضافه کرد: طالب زاده برنامه های مختلفی را ساخت و غرب را از دیدگاه خود غربی ها بررسی کرد، درک درستی از جبهه فرهنگی داشت و علمدار جبهه فرهنگی بود.

کارشناس سیاسی اظهار کرد: دشمن با تمام تلاش می خواهد افکار عمومی را تغییر دهد و امید را از جامعه بگیرد؛ قصد دارد از مردم نسبت به نظام جامعه سلب اعتماد بکند و تردیدی در ذهن های مردم نسبت به مدیران جامعه ایجاد بشود .

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha