پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اقناع

مدرّس و کارشناس رسانه تصریح کرد: در شرایط کنونی یکی از مهم ترین وظایف و مأموریت های رسانه های جمعی باید این باشد که به اقناع افکار عمومی اهتمام بورزند.

محمدحسن خوشرو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: رسانه ها و فضای مجازی با توجه به تأثیری که بر مخاطبان عام و خاص دارند باید نسبت به بحث اقناع سازی توجه بیش از پیشی داشته باشند، به ویژه در شرایط فعلی اقتصادی و اجرای طرح های اخیر معیشتی و یارانه ای که این مهم بسیار ضروری است.

وی افزود: اتفاقاً یکی از توصیه های مهم رهبر معظم انقلاب و خواسته های ایشان از مسئولان و نخبگان فرهنگی و رسانه ای و علمی، تلاش در جهت اقناع افکار عمومی است تا در جنگ رسانه ای و شناختی امروز بتوانیم بر دشمن غلبه کنیم.

این کارشناس رسانه ای با اشاره به این که هر ارتباط اقناعی شامل دو فرآیند متمایز متقاعدسازی و متقاعد شدن است، گفت: یک اقناع‌کننده مؤثر، هدف را تا جایی که می‌شود واضح بیان می‌کند تا منجر به تغییر نگرش یا رفتار مخاطب شود، به این خاطر که اگر نتیجه به صورت واضح بیان شود، احتمال دستیابی به پاسخ‌های مطلوب از جانب مخاطبان به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه ها البته در عین تلاش برای بحث اقناع نباید دست از مطالبه گری از مسئولان بردارند؛ چراکه اهتمام در این خصوص نیز از عوامل مهم ایجاد فضای امید و نشاط در کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha