یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کارگاه سرفصل نویسی

حوزه/ کارگاه «مهارت سرفصل‌نویسی» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حبیبی ویژه اساتید و طلاب دوره عالی فقه و اصول جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، کارگاه «مهارت سرفصل‌نویسی» در دومین روز پیش رویداد آموزشی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رضا حبیبی رئیس دفتر تهیه و تدوین متون درسی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

این کارگاه ویژه اساتید، طلاب دوره عالی فقه و اصول، نخبگان و دانش آموختگان دوره تدوین متون درسی در رویداد آموزشی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیبی در مقدمه این کارگاه اظهار داشت: سرفصل نویسی، ضمن اینکه یک پدیده آموزشی است، یک فرآیند حقوقی نیز دارد.

رئیس دفتر تهیه و تدوین متون درسی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: در تدوین سرفصل باید بین این دو پدیده و فرآیند تفکیک قائل شد و در طراحی آن باید فرآیند پیچیده علمی و حقوقی سرفصل نویسی را مورد توجه قرار داد.

وی تصریح کرد: استاد باید نسبت به سرفصل تدوین شده واقف باشد، براساس آن محتوا ارائه دهد، همچنین باید توجه کرد که تغییر یک عنوان از سرفصل باید مسیر حقوقی خود را طی کند.

تعریف و ساختار برنامه‌ریزی درسی، طراحی، طبقه‌بندی و تحلیل اهداف آموزشی، طراحی و تدوین کتاب درسی، فرآیند طراحی درسی، طراحی ساختار صوری کتاب درسی و قواعد ساماندهی و تدوین محتوایی از جمله مباحث مطرح شده در این کارگاه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha