جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زهرا حسینی

حوزه/ خانم حسینی گفت: طلاب به عنوان سرباز امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باید جهانی بیندیشد، جهانی ببیند، جهانی طرح و ایده بدهد و جهانی عمل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم سیده زهرا حسینی در سومین روز پیش رویداد آموزشی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها که با حضور طلاب سطح دو و با موضوع «آسیب شناسی روش‌های مطالعه» در حال برگزاری است، به تبیین رویداد آموزشی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها پرداخت و عنوان کرد: این رویداد در حقیقت یک گفتمان عملی است و اساتید و طلاب می‌توانند در قالب این رویداد فعالیت داشته باشند.

مدیر رویداد آموزشی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: یکی از درخواست‌های مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها بحث گفتمان سازی علمی و پیگیری مطالبات علمی و رابطه تنگاتنگ طلاب و اساتید با مسئولان بود که بر همین اساس، پویش «مطالبه گری به وقت مسئولانه» کلید خورد.

حسینی افزود: در رویدادهای جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها، مسئله شناسی در سه حوزه آموزشی، فرهنگی و پژوهشی صورت گرفت که ناظر بر اقتضائات بانوی تراز انقلاب و با رویکرد حل مسئله تصمیم گیری شده بود.

وی بیان داشت: رویداد آموزشی با کلان موضوع «آسیب شناسی نظام آموزشی» بود که طی جلساتی تصمیم شد با حضور فعال اساتید و طلاب به ریزموضوعات «تدوین متون درسی»، «سرفصل نویسی» و «روش‌های مطالعه» انتخاب شدند.

مدیر رویداد آموزشی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان کرد: رویداد فرایندی است که در سه مرحله «پیش رویداد»،«رویداد» و «پسارویداد» برگزار می‌شود.

حسینی ادامه داد: موضوع «روش‌های مطالعه» ویژه طلاب سطح دو است که در پیش رویداد پس از شناسایی موضوع به صورت اجمالی مباحثی با حضور استاد مربوطه ارائه می‌شود تا نگاه اجمالی به موضوع داشته باشیم.

وی اضافه کرد: چیستی، چرایی و چگونگی روش‌های مطالعه، اصول مناظره و مسئله شناسی و مسئله یابی در پیش رویداد ارائه می‌شود، پیش رویداد زمینه برگزاری رویداد اصلی و پسارویداد را فراهم می‌کند.

مدیر رویداد آموزشی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان کرد: پس از پیش رویداد، گروه بندی می‌شود و هر گروه با حضور یکی از اساتید راهبر یکی از روش‌های مطالعه را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد و در نهایت روشی انتخاب می‌شود که حل کننده مسئله علم آشوزشی بانوی تراز انقلاب باشد که هم خانه داری کند، هم تحصیل کند و هم در عرصه علم و دانش و اجتماع حضور داشته باشد.

حسینی بیان داشت: در پسا رویداد دوره‌های تخصصی با همین موضوع برگزار می‌شود و با شبکه سازی و کارگروهی این گفتمان علمی را در جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها و مجامع علمی تسری دهیم و فتح البابی شود که در موضوعات بعدی رویداد که با مسئله شناسی در این دوره انجام می‌شود، در بحث تحول در نظام آموزشی که از جمله دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب مدظله العالی است، اقداماتی مثبت صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: شما بانوان طلبه باید صدا و ندای رهبر معظم انقلاب مدظله العالی را بشنوید و افق دید جهانی را مورد توجه قرار دهید.

مدیر رویداد آموزشی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه طلاب به عنوان سربازان امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف هستند، تأکید کرد: در حکومت امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، سرباز حضرت ولیّ عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باید جهانی بیندیشد، جهانی ببیند، جهانی طرح و ایده بدهد و جهانی عمل کند.

حسینی تأکید کرد: کسب مهارت و حضور عالمانه لازمه حضور تأثیرگذار بانوان طلبه تراز انقلاب در مجامع علمی ملی و بین المللی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha