پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ تا امروز ۲۲۹۷ عنوان پایان نامه در سه رشته تفسیر، فقه و کلام و تحقیقات پایانی دفاع شده از خواهران حوزه علمیه مازندران به ثبت رسیده و طلاب خواهر در جشنواره های متعدد حضور داشته و رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

خانم فاطمه اردشیری، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران، در گفتگو خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، در رابطه با معرفی ابعاد پژوهش در حوزه های خواهران اظهار کرد: حال که در زمان پذیرش و جذب خواهران به حوزه علمیه هستیم، به جمله ای از مقام معظم رهبری اشاره می کنم که فرمودند، پدیده‌ی خواهران طلبه پدیده‌ی عظیم و مبارکی است، هزاران عالم، پژوهشگر، فقیه و فیلسوف در حوزه‌های علمیه‌ خواهران تربیت شوند؛ این چه حرکت عظیمی خواهد بود، این در صورتی است که نگاه دنیای مادی نسبت به پدیده‌ و جنس زن، نگاه خوبی نیست، حضور طلاب خواهر در عرصه‌های مختلف مثل حضور دانشمندان فرزانه و فهمیده‌ دانشگاهی زن که متدین و متشرع هستند، اثرات بسیار عظیمی را در دنیا می‌گذارد.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن می فرماید، از میان مؤمنین افراد مستعد و مشتاق به فراگیری علوم برای رسیدن به درک عمیق نسبت به معارف از وطن خود به مراکز علوم اسلامی هجرت کنند و بعد از فراگیری در مراجعت به وطن خود، هادی و منذری صادق برای قوم خویش باشند، هدف حوزه ‏های علمیه صرف عالم شدن نیست، بلکه هدف پرورش عالم عامل و معلّم است.

اردشیری افزود: وقتی عمر کوتاه حوزه های خواهران را بررسی می کنیم، با توجه به گسترش و ظرفیت‌هایی که امروز وجود دارد، واقعاً باید آن را پدیده‌ای معجزه‌ گونه دانست؛ ما شاهد پیشرفت پژوهشی در طلاب حوزه علمیه خواهران استان مازندران هستیم که در مقایسه با دانشگاه های سطح استان قابل تقدیر است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران اظهار کرد: در حوزه های علمیه ظرفیت های بسیار بالایی وجود دارد و متأسفانه آن طور که شایسته است مورد توجه نهادها، سازمان‌ها و ... قرار نگرفته؛ تألیفات بسیار خوبی از سوی اساتید و دانش‌آموختگان حوزه خواهران داریم که وارد بازار نشر شده است، ۵۰ کتاب و ۶۵ مقاله علمی پژوهشی و علمی ترویجی بخشی از این ظرفیت ها می باشد.

وی بیان کرد: یکی از فعالیت های مهم در حوزه علمیه خواهران شورای علمی پژوهشی استان است که از سال ۹۰ تشکیل شد که اولین شورای علمی پژوهشی در کل کشور بود و با حضور ۹ نفر از کارشناسان و صاحب نظران در رشته ی علوم اسلامی و انسانی، موفقیت هایی را کسب کرده و طی سال های متمادی رتبه های برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.

اردشیری ادامه داد: تا امروز ۲۲۹۷ عنوان پایان نامه در سه رشته تفسیر، فقه و کلام و تحقیقات پایانی دفاع شده از خواهران حوزه علمیه مازندران به ثبت رسیده و طلاب خواهر در جشنواره های متعدد حضور داشته و رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

وی تاکید کرد: برای این پژوهشگران دوره ها و مهارت های تخصصی و فوق تخصصی و کرسی های علمی ترویجی به همراه گواهی حمایتی برگزار شد.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha