سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر / تجلیل از اساتید مدارس علمیه استان قزوین

حوزه / استاندار قزوین با بیان اینکه یکی از عمده ترین اشتباهات در دوره گذشته تصویب نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی بود، گفتت: با این تصمیم آسیب جدی به تولید زده شد و بالا رفتن تورم و بالا بودن نقدینگی را رقم زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، محمد مهدی اعلایی، استاندار قزوین، ظهر امروز در مراسم تجلیل از اساتید مدارس علمیه قزوین که در سالن اجتماعات شبستان امیرالمومنین (ع) مسجدالنبی (ص) برگزار شد، گفت: شرایط فعلی کشور با توجه به اقتضائات درونی و پیرامونی در وضعیتی است که باید برای موضوعات اقتصادی چاره اندیشی اساسی شود.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: آن چیزی که در فضای اقتصادی کشور پیش روی مردم است بخشی به دلیل کدورت و دشمنی هایی می باشد که به صورت زمان دار طی سالیان گذشته در جهت هدف قرار دادن اقتصاد کشور و برای افزایش فشار به مردم صورت گرفته بود و نظام اقتصادی کشور را با چالش هایی رو به رو کرده است.

استاندار قزوین تصریح کرد: یک بخش هم به دلیل آن است که در سالیان گذشته مسئولیت پذیری که باید با انجام یک سری اقدامات متکی بر تدبیر و اندیشه و پذیرش ریسک در حوزه اقتصادی انجام می شد، صورت نگرفت و متأسفانه تصمیماتی گرفته شد که راحت ترین و بی دردسرترین راه بود و آن تصمیمات ما را در شرایط فعلی قرار داده است.

وی ادامه داد: در شرایطی قرار داریم که به دلیل سیاست های اقتصادی گذشته، حجم نقدینگی بی سابقه ای در جامعه وجود دارد و منشأ بسیاری از مشکلات از جمله تورم و اختلاف طبقاتی و سایر معضلات اقتصادی و اجتماعی شده است.

نماینده عالی دولت در استان قزوین با بیان اینکه یکی از عمده ترین اشتباهات در دوره گذشته تصویب نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی بود، اظهار داشت: در مقطعی که قیمت ارز افزایش پیدا کرده بود، دولت به یکباره تصمیمی گرفت که از ابعاد مختلف زیر سؤال است و منجر به اتلاف میلیارد ها دلار پولی شد که به سختی به دست کشور رسید و آسیب جدی به تولید زده شد و بالا رفتن تورم و بالا بودن نقدینگی را رقم زد.

وی اظهار کرد: اراده ملت از استقرار دولت سیزدهم اصلاح وضعیت فعلی اقتصاد است و قطعا با تعارف و تشریفات نمی توان این مسیر را طی کرد، بنابراین خواست دولت و الزام پیشرفت کشور اصلاح این روند است و یکی از اولویت های اصلی قطعا اصلاح یارانه است.

استاندار قزوین اضافه کرد: البته یکبار بخشی از این کار در سال های پایانی دهه هشتاد انجام شده بود، ولی برخی از بی مسئولیتی ها باعث شده اقداماتی که یک بار کشور برای آن هزینه داده بود مجدد تکرار شود و متأسفانه باید دوباره هزینه ها را بپردازیم.

وی ادامه داد: برنامه دولت این است که پرداخت یارانه به جای واردکننده به مردم واگذار شود، موضوعی که هم تولید را تقویت می کند هم قدرت انتخاب را به مصرف کننده می دهد و جامعه را به سمت عدالت پیش می برد.

وی ادامه داد: سال گذشته ۲۰ میلیارد دلار بابت نهاده های دامی یارانه پرداخت شده است که بسیار قابل توجه است، البته در قانون بودجه هشت میلیارد دلار مصوب شده بوده و زمانی که دولت جدید مستقر شد این اعتبار تمام شده بود.

استاندار قزوین با اشاره به جایگاه ویژه علما و فضلای استان قزوین گفت: انتظار می رود روحانیون و اساتید حوزه های علمیه استان در جهت تبیین ضرورت این اقدام در راستای فرمایش مقام معظم رهبری به دولت کمک کنند و علاوه بر آن موضوعات و مشکلات را رصد و نظارت کنند و با توجه به تعهد و دلسوزی به اطلاع متولیان مربوطه برسانند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • m IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    نظام در بی توجهی کامل نسبت به مقوله اقتصاد و با تکیه بر ثروتهای زمان شاه و درامدهای نفتی، بدون برنامه به جذب و استخدام بی رویه با سوء اعمال نفوذ موجب گستردگی دولت و افزایش هزینه های غیرضروری و رکود توسعه اقتصادی و بروز معضلات کمر شکن امروزی شده. اقتصاد برنامه کار و تولید است بطوریکه اکثریت جامعه در پرتو ان بتوانند از زندگی مادی قابل قبول برخوردار باشند. اما بمعنی ان نیست که افراد فریبکار بتوانند بدون کار مولد به ثروتهای هنگفت و بحران ساز برسند یا الزاما افراد تنبل و کارگریز و انگل صفت هم از زندگی راحت برخوردار باشند. کم سوادی و عملگرایی و قدرت طلبی جهانی متکی بر سیاست بمعنی خاص ان مهمترین ویژگی افرادی است که بطور تعریف نشده و فراقانون و صرفا با ادعای دفاع از انقلاب و اسلام، بر سرنوشت کشور مسلط شده اند و تمام ظرفیتهای مالی و سیاسی و اجتماعی کشور را در جهت تحقق اندیشه های بحران ساز و بلندپروازانه خود بکار گرفته و هیچ مسئولی از قدرت قانونی برخوردار نیست تا پاسخگو باشد. اقتدار نظامی که موجب فقر و دین گریزی مردم شود، در تضاد با اهداف انقلاب است. مجلس و ریاست جمهوری جنبه نمایشی و تشریفات بین المللی دارند و برنامه های انها توسط قدرت فراقانون و ثابت تعیین میشوند. چرا ما باید تاوان تحقق اندیشه های عده ای یکسونگر و قدرت طلب را بدهیم که ثروتهای ملی را در هر نقطه جهان صرف اموری کنند که شیوه ان غیرقابل قبول و اتلاف هزینه و وقت و نابودی دنیا و اخرت مردم و موجب خشم خداوند است. ملکی فروختم تا در جای دیگر بخرم اما به گرانیها خورد و حتی ملک قبلی را هم نمیتوانم بخرم من هرگز مسئولین نظام را نخواهم بخشید و از خداوند عادل خواهان اشد مجازات برای عاملین این بحرانها هستم که به دروغ انها را به تحریمها و دیگر عوامل نسبت میدهند.