یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نواب

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه بقیع آبرویی برای جهان اسلام است، گفت: اکنون بقیع در شرایطی قرار دارد که اگر این مکان در اختیار هیچ حاکمیتی نبود بدتر از این نمی‌شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در همایش «بقیع، پیوند دهنده مذاهب اسلامی» که به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت ظهر امروز با حضور جمعی از علما و پیروان مذاهب مختلف اسلامی در قم برگزار شد اظهار کرد: نام بقیع باید همواره زنده بماند و ضروری است مسلمانان جهان برای بازسازی آن باید تلاش کنند تا روزی به تحقق برسد.

وی با بیان اینکه بقیع آبرویی برای جهان اسلام است افزود: اکنون بقیع در شرایطی قرار دارد که اگر این مکان در اختیار هیچ حاکمیتی نبود بدتر از این نمی‌شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت محورهای مختلف دین اسلام را همگی انسجام‌بخش دانست و گفت: «کتاب مقدس قرآن» که اساس آن بر همبستگی است، «نبی مکرم اسلام» که همه فکر و ذکر ایشان همواره وحدت میان مسلمانان بود، «کعبه» که مسلمانان را برای نماز به یک سو هدایت می‌کند، «عبادات و مناسک اسلامی» و همچنین «اماکن عبادی و دینی» از جمله محورهای وحدت‌بخش دین مبین اسلام هستند که باید بعد وحدت‌آفرین آن همواره مورد توجه باشد.

حجت‌الاسلام نواب اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب نکات مختلفی را مورد اشاره قرار دادند که دقیقا بر محوریت انسجام‌بخش بودن امور اسلامی است.

وی تشریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب علاوه بر توجه به معنویت و اخلاق، مواردی همچون عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمنان مورد تأکید قرار گرفته است که این‌ها همگی وحدت‌آفرین است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان کرد: استقلال و سبک زندگی اسلامی که توسط رهبر انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است نیز عامل مهم دیگری در مسیر همبستگی است.

حجت‌الاسلام نواب با بیان اینکه بقیع یکی از مکان‌های اسلامی است که می‌تواند عامل همبستگی اسلامی باشد اضافه کرد: بقیع مکان بی‌نظیر اسلامی است که مزین به چلچراغ وجود مسلمانان بزرگ، اهل بیت پاک و مطهر رسول خدا و اصحاب والای ایشان است.

وی با اشاره به ارزشمندی مکان مقدس بقیع و ضرورت توجه به جایگاه بلند معنوی این مکان شریف عنوان کرد: هر کشور دیگری ظرفیت بقیع را در اختیار داشت بی‌شک از ذره ذره خاک این مکان بزرگ مرتبه که اصحاب و نزدیکان رسول خدا(ص) در آن مدفون هستند برای ارتقا معنوی و رشد ارزش کشور خود استفاده می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: در روایات تاریخی آمده است که پیامبر(ص) برخی شب‌ها به بقیع می‌رفت و به مدفونین در این مکان به صورت ویژه سلام می‌داد.

حجت‌الاسلام نواب اذعان کرد: همچنین در روایات آمده است که پیامبر(ص) گاهی به دیگران تعلیم می‌داد که چگونه به مدفونین در این مکان عرض سلام داشته باشند.

وی با اشاره به تعرض دشمنان به برخی کشورهای اسلامی و آزار و اذیت مسلمانان توسط آنان عنوان کرد: دولت غاصبی که فقط خود را برتر می‌داند و دستش به خون کودکان فلسطینی آلوده است اگر دستش برسد خون کودکان سایر سرزمین‌ها را می‌ریزد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که هر ساله برای ایام حج شعاری خاص طراحی می‌کند که اساس این شعارها نیز بر پایه همگرایی اسلامی است.

انتهای پیام/۶۳/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha