جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حبیب بهمنی

حوزه / یک کارگردان گفت: نتیجه عملکرد سینما در ۴ دهه گذشته نشان می‌دهد تلویزیون در برنامه سازی در حوزه موضوعاتی دینی و انقلابی منفعل بوده است.

حبیب‌الله بهمنی، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: متاسفانه برنامه‌سازی تلویزیون در حوزه برنامه‌های دینی و انقلابی در چهار دهه گذشته شکلی انفعالی داشته است. دلیل این مسئله نیز به تعجیلی بر می‌گردد که همیشه پیرامون تولیدات اینچنینی شاهد بوده‌ایم!

وی افزود: این مشکل همیشگی برنامه مناسبتی سیما درحالی است که با یک برنامه‌ریزی خوب می‌توان این مشکل را بر طرف کرد اما این اتفاق هیچگاه رخ نمی‌دهد. در این رابطه پیشنهاد می‌کنم به جای اینکه یک ماه قبل از هنر مناسبتی به فکر تولید برنامه نباشیم، بلکه از ابتدای هر سال این موضوعات را دسته‌بندی کرده و برای تولید آن زمان کافی را مد نظر قرار دهیم.

این فیلمساز در پاسخ به این سوال که چرا مسئولان رسانه راهی برای بالا بردن کیفیت تولیدات دینی و انقلابی تلویزیونی انجام نمی‌دهند؟ بیان کرد: مهمترین عامل در مدیریت کوتاه مدت مسئولان نهفته است زیرا مسئولی که از آینده خود خبر ندارد ترجیح می‌دهد پروسه‌های شتاب زده را هدایت کند تا نتیجه آنهم فوری بوده و به نوعی کارنامه او را پر کند.

این فیلمساز با بیان اینکه کم کاری در این حوزه جوانان ما را از داشته‌های خودمان بی خبر خواهد گذاشت، تاکید کرد: اگر نتوانیم برنامه‌سازی درست انجام دهیم، نسل جوان خود را در ناآگاهی گذاشته‌ایم همین امر باعث خواهد شد آنها در معرض هجمه‌هایی قرار گیرند که از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای به آنها منتقل می‌شود. این یک امر بسیار خطرناک است که نباید از کنار آن به راحتی گذشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha