چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
هلال احمر رشت

حوزه/ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌ احمر گیلان گفت: در دوران کرونا که مردم از این بیماری ترس داشتند و حتی خانواده‌ها هم در بعضی موارد ورود نمی‌کردند، طلاب خط شکنی کردند و با کفن، دفن و غسل اموات و پرستاری افتخاری در بیمارستان‌ها، ثابت کردند که در شرایط بحرانی، مردم را تنها نخواهند گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از رشت، جلسه امروز معاونین حوزه علمیه گیلان، با حضور حجت الاسلام امیر چهری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌ احمر استان و مهندس سیاوش غلامی مدیر عامل هلال احمر در ساختمان این اداره برگزار شد.

حجت الاسلام چهری در این جلسه با گرامیداشت ۱۸ شهید جمعیت هلال احمر استان گیلان در دفاع مقدس، اظهار داشت: افتخار می‌کنیم که در تعالیم قرآن و مکتب اهل بیت(ع) قرار گرفتیم و در جمع کسانی هستیم که خودشان را وقف جامعه می‌کنند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر آموزش‌های لازم را به طلاب از سال‌های قبل شروع کرده و آن را در سال ۱۴۰۰ به صورت تخصصی ادامه داد و امسال نیز قصد داریم تا از ظرفیت حوزه علمیه، جهت آموزش مبانی دینی در هلال احمر استفاده می‌کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌ احمر گیلان، آموزش طلاب در این جمعیت را کار ارزشمندی دانست و گفت: اگر خدای نکرده حادثه‌ای برای حوزه علمیه اتفاق بیافتد، قبل از رسیدن جمعیت هلال احمر، خود طلاب به لحاظ تسلط بر آموزش‌های لازم، خود دست به کار خواهند شد.

حجت الاسلام چهری ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان گیلان از جهت کمی و کیفی جزء ۵ رتبه برتر کشور است.

در این جلسه، مهندس غلامی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر، به کمک‌رسانی طلاب در ایام کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: اتفاق خوبی که بعد از شروع کرونا صورت گرفت، کمک کردن طلاب با عنوان کانون طلاب در راستای کمک رسانی و مبارزه با کرونا برای پرستاران و خانواده‌های کرونایی بود.

وی افزود: در اوائل، مردم که از کرونا ترس داشتند و حتی خانواده‌ها هم در بعضی موارد ورود نمی‌کردند، طلاب خط شکنی کردند و با کفن، دفن و غسل اموات و پرستاری افتخاری در بیمارستان‌ها، ثابت کردند که در شرایط بحرانی، مردم را تنها نخواهند گذاشت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با تقدیر از مسئولین حوزوی برای بکار گیری طلاب در عرصه خدمت رسانی که مایه دلگرمی بودند، گفت: در حوادث علاوه بر کمک رسانی سعی بر این است که احکام شرعی را هم رعایت کنیم و در دانستن احکام شرعی در شرایط این‌چنینی، از ظرفیت حوزه علمیه می‌توان استفاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha