دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1025193
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
نشست اقتصادی حوزه علمیه یزد

حوزه/ در نشستی به میزبانی مدرسه علمیه میبد، سیاست های اقتصادی دولت سیزدهم به خصوص در زمینه اصلاح ارز ترجیحی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام شیخی در نشست «بررسی سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم بویژه سیاست اصلاح ارز ترجیحی» که در سالن اجتماعات حوزه علمیه میبد برگزار شد، بعد از بررسی و تحلیل شاخص‌های کلان اقتصادی، به تبیین و تحلیل برخی سیاست‌های اقتصادی و پولی و مالی دولت پرداخت.

وی افزود: اصلاح برخی سیاست‌های اقتصادی از نقاط قوت دولت جدید در فاصله کمتر از یکسال است . البته انتظار ما از دولت سیزدهم بیش از اینهاست و باید هر چه سریعتر بانیان وضع موجود را برکنار کند.

شیخی ادامه داد: همچنان برخی از مسئولین دولت سابق، در مراکز مهم تصمیم‌گیری حضور دارند که گاه ایجاد تنش نموده و در موارد زیادی عدم پیگیری‌های جدی آنها ایجاد کندی در روند اصلاح امور می‌کند.
وی، به سیاست حذف ارز ترجیحی اشاره کرد و با برشمردن دلایل موافقان و مخالفان، گفت: گرچه از سویی وجود تنگناهایی برای دولت و نیز برخی ضعف‌ها در نحوه آغاز این طرح وجود دارد، ولی بایستگی‌های لازم برای موفقیت این طرح از جمله پیوست رسانه‌ای، دقت بیشتر و هوشمندانه‌تر در شناخت دهک‌های درآمدی، مهار بازار و برخورد جدی با سودجویان باید مد نظر اجرا کنندگان طرح قرار گیرد.
در این نشست، سیاست‌های دولت و مجلس در زمینه فضای مجازی به عنوان یکی از عوامل بسیار موثر در اقتصاد و امنیت اقتصادی و نیز مطالبات امام خامنه‌ای و مردم از دولت و مجلس درباره اصلاح مدیریت مجازی مطرح شد.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha