یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اجلاسیه پژوهش حوزه علمیه فارس

حوزه/ اجلاسیه مدیران و معاونین پژوهش مدارس علمیه فارس با حضور معاون پژوهش حوزه های علمیه سراسر کشور در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، اجلاسیه مدیران و معاونین پژوهش مدارس علمیه استان فارس، پیش از ظهر امروز با حضور معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور، در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام گودرزی، مدیر مدرسه علمیه نورآباد ممسنی در این اجلاسیه اظهار کرد: در عرصه پژوهش، مدارس با یکدیگر متفاوت هستند، از این رو صحنه عملیات در مدارس دشوار است.

وی با تاکید بر اینکه پژوهش نیاز طلبه است، افزود: از آنجایی که مدارس لازم است تا عادلانه از امکانات پژوهشی برخوردار شوند، بنابراین برای مدرسه یک سند پژوهشی تنظیم کرده‌ایم. اهداف مندرج در این سند، مطالبی است که از سوی حوزه علمیه استان ابلاغ شده و همچنین از اهداف دیگر حرکت به سمت تمدن بزرگ اسلامی است.

حجت الاسلام صنعتی، معاون پژوهش مدرسه علمیه صالحیه کازرون نیز اظهار کرد: یکی از گلایه‌ها این است که چرا معاون پژوهش در پایان به چارت مدرسه اضافه می شود؛ چارت مدارس این گونه است که در مرحله نخست معاون آموزش، تهذیب و سپس پژوهش اضافه می شود.

وی گفت: باید نگاه منطقه ای به ظرفیت مدارس داشته باشیم.

حجت الاسلام پیامی، معاون پژوهش مدرسه سفیران فسا نیز اظهار کرد: اساتید حین تدرس، آموزش پژوهش را ارائه دهند، همچنین در عرصه تربیت مربی پژوهشی نیز فعالیت هایی داشته باشیم.

حجت الاسلام فرهادی، معاون پژوهش مدرسه علمیه رضویه شیراز خاطرنشان کرد: تدوین کتب آموزشی پژوهشی باید به مدراس ارسال شود تا در هفته یک جلسه به طلاب آموزش داده شود.

همچنین در این اجلاسیه حجت الاسلام صحرایی مدیر مدرسه علمیه کازرون نیز بیان کرد: پژوهش و تبلیغ به علم، حرکت و برکت می دهد؛ هدف از پژوهش تولید علم و ایجاد نشاط است.

حجت الاسلام کارگرفرد، معاون پژوهش مدرسه علمیه جهرم نیز اظهار کرد: باید یک درگاه مستقل برای پژوهش دیده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha