یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نخستین اجلاسیه اساتید در استان سمنان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فاضل، مبتکر بودن را از ویژگی های اساتید موفق برشمرد و گفت: اساتید اگر بخواهند با همان شیوه گذشته پیش بروند، شاید جواب ندهد. ما اساتیدی می‌خواهیم که در ارتباط برقرار کردن با دانش آموزان و با متعلمین، مبتکر باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران کشور در نخستین اجلاسیه اساتید حوزه علمیه خواهران استان سمنان که در مجتمع فرهنگی کلاهدوز سمنان برگزار شد گفت: أَنْزَلْنا إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ إِلَیْهِمْ وَ لَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ؛ یکی از شئون پیامبر اکرم(ص) مبین بودن و تبیین گری است؛ شأنی که خداوند برای پیامبرش در نظر گرفت شأن تبیین و تفسیر دین است.

وی ادامه داد: جهاد تبیین ریشه در آیات و روایات و سنت دارد و مبیین بودن و مفسر دین بودن یکی از شئوناتی است که امروز بر همه شما عزیزان وظیفه است. ما در دوره ای واقع شده ایم که تحولات با سرعت بالایی رقم می خورد.

سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: یکی از اتفاقات گران سنگ و خیلی مهم، نوع نگرشی است که در حوزه آموزش اتفاق افتاده و اساتید می توانند ثقل این تغییرات و تحولات باشند.

وی با بیان این که انتظارات امروز از حوزه های علمیه این است که نظام آموزشی همان قدر کارا باشد که اهداف نظام وجود دارد، افزود: برای تربیت طلبه تراز انقلاب باید اساتید زحمت بکشند و این مهم را رقم بزنند.

سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: معلمین ما باید اطلاعات زیادی داشته باشند؛ امروزه با نسلی مواجهه هستیم که از جابجایی اطلاعات و سرعت تبادل اطلاعات بالایی برخوردار هستند، بنابراین انتظار این است که معلمین و اساتید اطلاعات وسیعی را انباشت کنند تا بتوانند با این اطلاعات طلاب را بهتر آموزش دهند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل، مبتکر بودن را از ویژگی های اساتید موفق برشمرد و ادامه داد: اساتید اگر بخواهند با همان شیوه گذشته پیش بروند، شاید جواب ندهد. ما اساتیدی می‌خواهیم که در ارتباط برقرار کردن با دانش آموزان و با متعلمین، مبتکر باشند.

سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: مهارت و سرعت از دیگر ویژگی های اساتید موفق است. یعنی بتوانند از وقتی که در اختیار دارند با مهارت‌ و سرعت بیشتر دانش را منتقل کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: آخرین ویژگی که می توان به آن اشاره کرد ویژگی‌ اخلاقی است که سر لوحه همه ویژگی ها است. ما باید بتوانیم شاگردان را با ویژگی های اخلاقی خوب جذب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین در پایان فاضل گفت: طلبه هایی را پرورش دهیم مومن و متدین که قرار است دین و دیانت نسل بعدی را رقم بزنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha