سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام شعبانی

حوزه/ حجت الاسلام شعبانی گفت: شهید آیت الله مدرس در پاسخ مرحوم میرزای شیرازی، می‌گوید: فتوای شما در ایران غوغا به پا کرده و همه مردم حتی در قصر ناصرالدین شاه قلیان‌ها را شکستند؛ بعد از این که میرزای شیرازی این سخنان را از شهید آیت الله مدرس می‌شنود شروع به گریه می‌کند؛ شهید آیت الله مدرس از ایشان می‌پرسند که چرا گریه می‌کنید؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام صادق شعبانی، مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین علی(ع) رشت، امروز در جمع جهادگران تببین، در اداه کل تبلیغات اسلامی گیلان، با اشاره به ضرورت حرکت به طرف جامعه تمدن اسلامی که مد نظر مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: مدرسه امیرالمومنین علی(ع) به اندازه وسع و توان خودش جبرای رسیدن به شکوفایی جامعه و تمدن اسلامی، طلاب را با نگاه جهانی تربیت می‌کند.

وی با این سؤال که حوزه علمیه برای جوانان چه کاری را انجام داده است؟ گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی بر گرفته از متن حوزه علمیه است و اگر کسی بخواهد که انقلاب اسلامی را بشناسد، باید دشمنان را بشناسد که برای جلوگیری از پیشرفت این انقلاب چقدر هزینه کرده‌اند.

حجت الاسلام شعبانی ادامه داد: اگر انقلاب پایدار است، به خاطر آن است که حوزه علمیه همچنان فعال است، و اگر انقلاب ضربه می‌خورد به جهت نفوذ دشمنان در این جبهه است.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین علی(ع) رشت تصریح کرد: مراجع تقلید و علمای دین در طول تاریخ شیعه، به خاطر پایگاه مردمی و نفوذ کلام و اندیشه و تفکرشان در میان مردم، همواره قدرتی انکار ناپذیر بوده‌اند.

وی ادامه داد: در صدور فتوای تاریخی تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی و تأثیر انکارناپذیر آن در جامعه آن روز جهان تشیع، نکته‌ای وجود دارد که توسط دختر ایشان مطرح شده است و داستان را اینگونه بیان کرد: زمانی که مرحوم آیت الله سیدحسن مدرس، طلبه جوانی بودند، به سامرا رفته تا با مرحوم میرزای شیرازی ملاقات کنند؛ میرزای شیرازی بعد از پرسیدن نام و نشان شهید مدرس که می‌فهمد اهل اصفهان ایران است، از اوضاع و احوال ایران از او می‌پرسد که شهید آیت الله مدرس در پاسخ مرحوم میرزای شیرازی، می‌گوید: فتوای شما در ایران غوغا به پا کرده و همه مردم حتی در قصر ناصرالدین شاه قلیان‌ها را شکستند؛ بعد از این که میرزای شیرازی این سخنان را از شهید آیت الله مدرس می‌شنود شروع به گریه می‌کند؛ شهید آیت الله مدرس از ایشان می‌پرسند که چرا گریه می‌کنید من فقط واقعیت‌های ایران را عرض کردم؟؛ میرزای شیرازی نیز در پاسخ به شهید آیت الله مدرس می‌فرمایند من از اهمیت دادن مردم به سخن عالمان دینی ناراحت نیستم، بلکه گریه و ناراحتی من به این دلیل است که دشمنان اسلام که تا کنون نمی‌دانستند قدرت اسلام در کجاست، از امروز فهمیدند؛ و از این رو از همین امروز برای شکستن قدرت اسلام کار می‌کنند.

حجت الاسلام شعبانی ادامه داد: هر زمان که پذیرش حوزه علمیه نزدیک می‌شود، دشمن برای شکستن حرمت روحانیت و حوزه علمیه دست به کار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha