شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمد سعیدی آریا

حوزه/ سخنران حرم مطهر گفت: عزت در دنیا و آخرت را باید از خداوند متعال استعانت نموده، در مسیر بندگی از ابتلاء به تکبر پرهیز نماییم؛ ابتلاء به کبر و خودبرتربینی سرآغاز سقوط و گرفتاری انسان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سعیدی آریا شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره)، حرم مطهر به فرازهایی از دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه اشاره و افضل الاعمال و افضل النیات را مورد توجه قرار داد.

وی در ادامه با بیان این که اشتغالات زندگی نباید ما را از یاد الهی غافل نماید، اظهار داشت: خیر و شر آن چیزی است که خداوند بخواهد، باید دعا کنیم که در مسیری قرار گیریم که در روز رستاخیز پاسخ زیبنده ای برای کارها و سپری کردن عمر خویش داشته باشیم.

سخنران این مراسم با بیان این که جواب سوالات روز قیامت را نمی توان با فکر کردن پاسخ داد، اظهار داشت: پاسخ به سوالات روز رستاخیر مبتنی بر حقیقت و شهادت اعضا و جوارح آدمی است. به خدا پناه می بریم از این که دست خالی از این دنیا برویم.

وی با تاکید بر این که در تمام امورات باید جهت گیری خود را به سمت رضایت ذات اقدس الهی سوق دهیم، خاطرنشان کرد: در صورتی که اعمال و عبادات ما آراسته به قربت الی الله نباشد، در عین برخورداری از ظاهری زیبا هیچ ارزشی نخواهد داشت.

حجت الاسلام سعیدی آریا، با اشاره به این که تمام کارها در دست قدرت الهی است؛ لذا تمام کارها را باید برای او انجام دهیم، تصریح کرد: تمام نیرو و سلامتی خود را باید در مسیر عبادت الهی که همان خلوص نیت و انجام کارها به جهت رضایت الهی است به کار گیریم.

وی با اشاره به این که امیر المومنین علی علیه السلام تمام شئون خود را در مسیر رضایت الهی تعریف نمودند، خاطرنشان کرد: اگر روایات و جهت گیری زندگی اهل بیت علیهم السلام را به عنوان والاترین الگوهای زیست بشری بازگو نکنیم، الگوهای ناقص و انحرافی را برای ما معرفی خواهند کرد؛ تا می توانیم باید روایات اهل بیت علیهم السلام را برای تمسک به سیره و سبک زندگی ایشان مطالعه و مورد توجه قرار دهیم.

سخنران این مراسم بر وسعت پذیری رزق و روزی در بارگاه ایزد منان اشاره کرد و یادآور شد: باید دعا کنیم تا خداوند متعال وسعت رزق نصیب ما بفرمایند؛ برطرف سازی موانع کسب رزق و روزی از نخستین گام هایی است که باید برداریم. عدم رضایت پدر و مادر و شکستن دل بندگان صالح الهی از برجسته ترین موانع وسعت رزق است.

حجت الاسلام سعیدی آریا اهمیت دعا در دوری انسان از گرفتاری در فتنه ها را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: عزت در دنیا و آخرت را باید از خداوند متعال استعانت نموده، در مسیر بندگی از ابتلاء به تکبر پرهیز نماییم؛ ابتلاء به کبر و خودبرتربینی سرآغاز سقوط و گرفتاری انسان است.

وی با بیان این که خداوند به بندگان ظلم نمی کند و چیزی را در غیر جایی که باید باشد قرار نمی‌دهد، اظهار داشت: انسان با مرتکب شدن به اعمال ناشایست و نهادینه سازی آن در وجودش، خود را گرفتار جایگاه‌های پست اخروی می‌کند که زیبنده آدمی نیست. چرا که دنیا مزرعه آخرت است؛ لذا در این مزرعه باید تلاش نماییم تا محصولات ارزشمند و وسیعی را برای ارتزاق در آخرت کسب نماییم.

سخنران مراسم، تنبلی و تصویرسازی اشتباه و زیبا جلوه دادن زشتی ها را از مهمترین شگردهای شیطانی برای گمراهی و فریب آدمیان توصیف کرد و یادآور شد: باید تلاش کنیم تا عبادات خود که محصولات مزرعه دنیاست را پیش از انتقال به آخرت گرفتار فساد نکنیم؛ بوی ناخوشایند عبادتی که از روی عُجب انجام شود، خود انسان را آزار می‌دهد.

حجت الاسلام سعیدی آریا، در پایان با بیان این که همواره باید دعا کنیم تا دستمان مایه خیر و برکت باشد و اسباب خیر به بندگان الهی قرار گیرد، اظهار داشت: دستی که در دست خداوند قرار گیرد، ارزش خواهد یافت؛ دست و دلبازی و واسطه گری فضل الهی در میان بندگان موهبتی الهی است که حسنات زیادی برای انسان به همراه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha