پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خرمشهر

حوزه / رئیس سازمان بسیج طلاب وروحانیون استان قزوین گفت: فتح خرمشهر تنها پیروزی در یک نبرد نبود، در واقع آزادسازی خرمشهر یکی از آن رویدادهای ویژه و یک فتح الفتوح به معنای واقعی و یکی از نقاط عطف تاریخ جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی، صبح امروز در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری برنامه های سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر که در دفتر اداره کل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین برگزار شد، گفت: فتح خرمشهر مهمترین هدف از اهداف چهارگانه عملیات عظیم بیت المقدس بود و این عملیات آن قدر مهم بود که تاریخ دفاع مقدس هشت ساله را به دو بخش پیش و پس از آزادسازی خرمشهر تقسیم می کنند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین ادامه داد: شجاعت» رزمندگان اسلام مهمترین عامل آزادسازی خرمشهر بود. علاوه بر این «غافلگیری» از برجسته‌ترین دلایل پیروزی رزمندگان در این عملیات به شمار می رفت، چراکه دشمنان انتظار حمله نیروهای ایرانی را در آن برهه زمانی نداشتند.

وی اظهار کرد: رزمندگان اسلام با انسجام نیروهای مختلف خود شامل سپاه، بسیج و نیروهای مسلح به وحدت و پیوندی ناگسستنی دست یافتند که عامل غافلگیری دشمن و در نهایت پیروزی و آزادسازی خرمشهر شد.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین عنوان کرد: یکی از دلایلی که پس از جنگ هشت ساله، هیچ کشوری جرأت تعرض به خاک ایران را به خود راه نداد، همین مقاومت و ایستادگی آحاد مردم و اتحاد آنها با نیروهای مسلح بود.

حجت الاسلام مصطفایی عنوان کرد: جانفشانی ملت ایران به عنوان بسیج و نیروهای مردمی را عامل اصلی پیروزی ایران در دفاع مقدس دانست که در کنار نیروهای نظامی به دفاع خاک کشور پرداختند.

رئیس سازمان بسیج طلاب وروحانیون استان قزوین گفت: فتح خرمشهر تنها پیروزی در یک نبرد نبود، در واقع آزادسازی خرمشهر یکی از آن رویدادهای ویژه و یک فتح الفتوح به معنای واقعی و یکی از نقاط عطف تاریخ جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha