سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با بیان اینکه توکل به خدا در عملیات بیت‌المقدس، سبب پیروزی شد، گفت: ما در یک سنگر مشترک حضور داریم و لازم است که همه نسبت به جهاد تبیین حساس باشیم و در جهت تحقق آن گام برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز امیر دریادار رضا عباسی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری به مناسبت سوم خردادماه، اظهار داشت: ایمان و توکل به خدا در تمامی نیروهای مسلح عملیات بیت‌المقدس وجود داشت و مولفه بعدی در این پیروزی، هدایت فرماندهی معظم کل قوا بود که با رهبری فرزانه بر مبنای قرآن، انقلاب و سیره ائمه اطهار(ع)، وحدت را ایجاد کردند.

وی وحدت نیروهای مسلح را از دیگر عوامل موفقیت در این عملیات دانست و گفت: ارتش و سپاه همه واحد بودند و هدف اصلی آنها، پیروزی در عملیات بیت‌المقدس بود تا خونین شهر را دوباره به خرمشهر تبدیل کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی افزود: ما می‌توانیم از عملیات‌های دوران دفاع مقدس استفاده کنیم و با الگو سازی، شاهد وحدت میان نیروهای مسلح و سه قوه باشیم، چراکه اگر جایی افتراق وجود داشته باشد، شاید پیروزی به دست آید اما به زودی از بین می‌رود.

وی با اشاره به برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر، خاطر نشان کرد: تمامی مناسبت‌های جبهه مقاومت و دفاع مقدس امسال را تقدیم دستگاه‌ها کردیم و هدف اصلی این برنامه‌ها این است که باید راهبرد داشته باشند.

عباسی با بیان اینکه توکل به خدا در عملیات بیت‌المقدس، سبب پیروزی شد، مطرح کرد: ما در یک سنگر مشترک حضور داریم و لازم است که همه نسبت به جهاد تبیین حساس باشیم و در جهت تحقق آن گام برداریم.

وی با تاکید بر اینکه هر بیانی جهاد تبیین نیست، اظهار داشت: تبیین نقش ولایی رهبری، تبیین وحدت نیروهای مسلح در تمامی ابعاد، نقش حماسی و وحدت همه‌ اقشار مردم، نهادینه سازی روحیه‌ی ایثار و مقاومت، تبیین رفتار ایثارگران به‌عنوان الگوی عاشورایی، از مهمترین راهبردهای ما در اجرای برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با بیان اینکه در جلسه‌ی هماهنگی برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی عملیات بیت‌المقدس، شش راهبرد در نظر گرفته شده است، گفت: هدف اصلی در اجرای برنامه‌های امسال، توجه ویژه‌ به کودکان، نوجوانان و جوانان است و به دنبال آن هستیم که بخشی از برنامه‌ها را توسط آنها اجرا کنیم.

عباسی تصریح کرد: دیدار فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی در دوم خرداد، عطر افشانی مزار شهدا، همایش جلوه‌های شهیدان باکری و سلیمانی در مدیریت شهری، افتتاح فاز اول اولین مرکز آزمون آلایندگی موتورهای دیزلی در سطح کشور، رونمایی از کتاب لاله سرخ، تلفیق کارهای جهادی در حوزه‌ صنعتی و دفاع مقدس و همایش مهم و سراسری فاتحان خرمشهر از جمله برنامه‌های به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر است.

وی در خصوص آخرین وضعیت پارک موزه دفاع مقدس تبریز نیز یادآور شد: تملک اراضی بر عهده‌ی شهرداری است و هرگونه احداث و بهره برداری با نظارت اداره کل حفظ آثار انجام می‌شود و امیدواریم ظرف چند ماه آینده مشکلات مالکیت آنجا برطرف و با تحویل پارک به اداره کل، طرح جامع و کلی اجرایی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی ادامه داد: باغ موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی کم‌نظیرترین باغ موزه کشور خواهد بود و در بحث جهاد سازندگی و سنگرسازان بی‌سنگر عملیات‌ها را تشریح می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha