جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سرایی گفت: ۵۰ درصد از شهدای روحانی آذربایجان شرقی را از شاگردان آیت الله شیخ مجید باقری بنابی بودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی، امروز در یادواره شهدای روحانی که در مصلای بناب برگزار شد، ۵۰ درصد از شهدای روحانی آذربایجان شرقی را از شاگردان آیت الله باقری بنابی بودند، گفت: نه تنها طلبه‌های ایشان از تلاشگران عرصه جهاد و شهادت بودند، بلکه خود وی نیز از پیشگامان این عرصه بوده است.

وی با ترسیم تصویری از وقایع و شرایط حاکم بر جنگ تحمیلی، به عملیات بزرگ بیت المقدس اشاره کرد و افزود: مردم خرمشهر ۳۴ روز به خود مقاومتی پرداختند و اجازه ورود دشمن بعثی به شهر را ندادند؛ یکی از چهره های بارز عملیات بیت المقدس، «شهید قنوتی» است به گونه ای که با اسیر گرفته شدن شهید قنوتی، دشمن اعلام کرد «امام خمینی را اسیر گرفته ایم».

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه عاشورا با بیان اینکه در جنگ تحمیلی کشور عراق با همکاری تمامی کشورهای دنیا علیه انقلاب اسلامی ما برخاسته بود، گفت: صدام در ابتدا در تصرف خرمشهر با مقاومت ۳۴ روزه مردم و نیروهای بسیجی این شهر مواجه شد و سرانجام با تجهیزات تمام دنیا خرمشهر را اشغال کرد.

وی خاطر نشان کرد: این شهر در عملیات بزرگ بیت المقدس و با شکست دشمنان و نابودی کامل آن ها از دست دشمنان رها گشت که در تاریخ ثبت شد.

حجت الاسلام سرایی، جنگ هشت ساله را طولانی ترین جنگ عصر خوانده و گفت: جنگ هشت ساله سرشار از غربت و مظلومیت بود و حضرت امام(ره) به خوبی توانستند این شرایط بحرانی را مدیریت کرده و کشور را به سر منزل مقصود برسانند.

وی افزود: طلاب و روحانیت انقلابی و رزمنده و شهدای روحانی لشکر عاشورا در گردان های تخریب، اطلاعات عملیات، غواصی و ... حضور داشتند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه عاشورا ادامه داد: این رزمندگان عاشورایی در اوج قلت و غربت و فقط با تکیه بر قدرت و عظمت باری تعالی پیروزی نهایی را نصیب این کشور و مرز و بوم کردند.

وی اضافه کرد: دشمن امروز به دنبال زدودن ایمان و ارزش‌ها و باورهای دینی از فکر نسل جدید انقلاب است و با بمباران شدید رسانه ای است و امروز طلاب و روحانیت حاضر در صحنه باید با جهاد تبیین از مرز و بوم اعتقادی جمهوری اسلامی دفاع کنند.

حجت الاسلام سرایی با اشاره به دوران دفاع مقدس بیان کرد: صدام در ابتدای جنگ و در بین خبرنگاران اعلام کرد که طی یک هفته تهران را اشغال خواهد کرد و این در محاسبات و با توجه به فروپاشی ارتش ایران صحیح و عقلانی به نظر می رسید.

وی یادآور شد: صدام این نکته را فراموش کرده بود که ملت غیور و انقلابی اسلامی ایران با تمام وجود و با ذره ذره از خون خود از خاک خود دفاع خواهند کرد و اجازه نخواهند داد وجبی از خاک این کشور به دست دشمنان بیفتد و عدم توجه به همین موضوع باعث شد به ذلت افتاده و شکست سنگینی را متحمل شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha