جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / امام جمعه قزوین گفت: قرارگاهی برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان پایه‌گذاری شده است، گزارش‌هایی که در این حوزه داده می‌شود قدری نگران‌کننده است و باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم و از طرح‌های این قرارگاه برای افزایش و جوانی جمعیت حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر امام جمعه شهر سگزآباد شهرستان بویین زهرا برگزار شد، گفت: رهبر فرزانه انقلاب فرموده‌اند نمازهای جمعه قرارگاه فرهنگی، معنوی، تقوایی و بصیرتی است، چند بار دیگر نیز راجع به نماز جمعه صحبت کرده‌اند و به این پسوندها افزوده و فرموده‌اند فرمانده این قرارگاه‌ها ائمه جمعه هستند؛ این موضوع بسیار مهم است و باید جدی گرفته شود و مسئولین نیز با جدیّت بیشتری پای کار این معنا بیایند.

وی خاطر نشان کرد: امروز در دولت جدید فرصت‌ها برای خدمت به مردم افزایش یافته است و باید قدر این تغییرات را بدانیم. مسئولانی که امروز در جایگاه خدمت به مردم قرار گرفته‌اند، عزم خدمت دارند، اگرچه هنوز در بسیاری از مسئولیت‌ها، مسئولان سابق حضور دارند و اشکالات و انتقاداتی نیز وجود دارد، اما شرایط کنونی نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائلی که باید جدی گرفته شود، جنگ اقتصادی است؛ اکنون شرایط به گونه‌ای شده که می‌گویند هند که گندم زیادی به کشورهای مختلف صادر می‌کرد، جلوی صادرات این محصول را گرفته است، برخی کشورها حریصانه در حال واردات گندم از کشورهای مختلف هستند؛ جنگ اقتصادی به معنای همین است که دشمن اگر بتواند کاری می‌کند که ما حتی محتاج نان شویم و دست خود را برای نان به طرفش دراز کنیم و تسلیم شویم، بنابراین باید مراقب اوضاع و شرایط جدید جهانی باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: ما در یک استان نسبتاً گندم‌خیز قرار داریم، ممکن است برخی افراد سوءاستفاده‌گر اکنون بیایند گندم‌های گندم‌کاران را به ثمن‌بخس بخرند و قاچاق کنند، باید حواسمان به این موارد باشد، همچنین باید با کشاورزان صحبت کنیم و از آن‌ها تقاضا کنیم که گندم‌کاری را جدی بگیرند، زیرا در جنگ اقتصادی قرار داریم و مسئولان نیز از کشت این محصول حمایت جدی کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که در حوزه جوانی جمعیت با مشکلات عدیده مواجه هستیم و دشمنان نیز این عرصه مهم را هدف قرار داده‌اند. اگر جمعیت ما رو به کاهش باشد یک جمعیت پیر خواهیم داشت و این مسأله محدودیت جدی برای توسعه و پیشرفت کشور خواهد بود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: قرارگاهی برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان پایه‌گذاری شده است، گزارش‌هایی که در این حوزه داده می‌شود قدری نگران‌کننده است و باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم و از طرح‌های این قرارگاه برای افزایش و جوانی جمعیت حمایت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، تغییرات جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را فرصتی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در قالب شورای فرهنگ عمومی دانست و تأکید کرد: قرآن، مساجد و شورای فرهنگ عمومی سه رکن اساسی ارشاد و فعالیت‌های فرهنگی هستند که باید جدی گرفته شوند و در هر قرارگاه جمعه‌ای باید به نحو احسن جان بگیرند و جلسات بیشتری در این خصوص گذاشته شود و تشریک مساعی داشته باشیم.

امام جمعه قزوین در ادامه به موضوع جراحی اقتصادی دولت اشاره و خاطرنشان کرد: جراحی اقتصادی دولت موضوع مهمی است و هدف دستیابی به شکوفایی اقتصادی است ، در حین این جراحی ناجوانمردانی هستند که احتکار پیشه می‌کنند، گرانی را باب می‌کنند و بلاهایی بر سر مردم می‌آورند، مسئولان باید این‌ها را مدنظر داشته باشیم و بازار را زیر نظر داشته باشیم و افرادی که درست عمل می‌کنند را تشویق کرده و با مجرمین برخورد قاطع شود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: اگر مواردی در بازار هستند که کاسبی خداپسندانه دارند و کالاها را با قیمت قبل به مردم می‌فروشند تشویق شوند، باید این موارد مثبت دیده و از آنها حمایت شود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین به خدمات مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی قزوین اشاره کرد و گفت: حجت‌الاسلام زهرایی نیروی فعالی در استان قزوین بود و خدمات خوبی داشت و به تهران رفت و در مسئولیت جدید قرار گرفت. بنده به حجت‌الاسلام‌ پورآرین مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی نیز اعتماد دارم و امیدوار هستم. ایشان فعالیت‌های مختلفی در عرصه‌های گوناگون و موقعیت کشوری نیز داشته‌ و آنجا را رها کرده به اینجا آمده تا کارها زمین نماند.

محمدحسین فائزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین هم گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی ارائه کرد.

تشکیل قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان قزوین

تشکیل قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان قزوین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha