پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ گلباران مزار شهدای سوم خرداد در قم

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان لرستان به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر پیام تبریکی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر پیام تبریکی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

منَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

((سوره احزاب آیه۲۳ ))

جهاد در راه خدا و دفاع از حریم اسلام و میهن اسلامی وظیفه ای الهی است که ملت همیشه در صحنه ایران از اعصار مختلف این وظیفه را به خوبی ایفا کردند.

این سرزمین پر افتخار در طول تاریخ یادآور سروقامتانی است که مقابل زورگویان و ستمگرانِ متجاوز قد عَلَم کردند؛ و سینه خود را آماج تیر و بلا ساختند تا نام اسلام و ایران بر تارک افق بدرخشد.

رستاخیز هشت سال دفاع مقدس حاکی از جهادی ماندگار و خروش امتی مومن و آگاه است که جسم و جان را در راه آرمان ها و ارزش های مقدس اسلام تقدیم کردند؛ تا این ملت سربلند و سرافراز بماند.

دوم و سوم خرداد؛ سخن درباره مردانی صف شکن از لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل علیه السلام و لشکر ۸۴ ارتش استان لرستان و دیگر جمعی های نیروهای مسلح؛ از بسیج و عشایر است؛ که در کوه های غرب و شمال غرب در عملیات حاج عمران و در دشت خوزستان در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر رزمشان بی نظیر؛ و نامشان بر تارک شهدا و جانبازان ۸ سال دفاع مقدس ثبت گردید.

رزمندگان نام آور همیشه پیروز لرستانی از سپاه و ارتش در روز دوم خرداد سال ۱۳۶۵ در مقابل چندین تیپ مجهز رژیم بعث عراق؛ که قصد باز پس گیری منطقه حاج عمران و مناطقی از خاک ایران اسلامی را داشتند با شجاعت و ایمان راسخ و اراده آهنین در جنگ تن به تن؛ دشمنان بعثی را عقب راندند و با تقدیم ۳۰۰ شهید و صدها مجروح و جانباز عزت و شکوه میهن اسلامی را حفظ کردند؛ و برگ درخشانی را در تاریخ دفاع مقدس بر جای نهادند.

درود و صلوات خداوند متعال؛ و انبیا و ائمه اطهار علیهم السلام و فرشتگان مقرب بر رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش و بسیج و عشایر که در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ در مراحل متعدد عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر با رشادت های فراوان در مبارزه با رژیم سفاک و پلید و حامیانش با فداکاری و ایثار و شهادت و جانبازی جمعی از بهترین فرزندان امت اسلامی؛ در کنار گلدسته های مسجد جامع شهر خرمشهر سجده شکر به جای آوردند.

روزهای گرامیداشت شهدای عزیز؛ نشانی برای دولت و ملت است که راه موفقیت منحصر در مسیر نورانی شهدا و توصیه‌های امامین انقلاب اسلامی و خدمتگزاری بیشتر به مردم خصوصاً خانواده‌های شهیدان و جانبازان است.

امروز نسل برآمده از رویش های انقلاب اسلامی با شهیدان و آرمان‌هایشان پیمان می بندند؛ که با همان ایمان راسخ و مستحکم راه نورانی آنان را ادامه داده و انقلاب اسلامی که پرچم عزت و شکوه ملت ایران است را به دست صاحب اصلی آن حضرت ولی عصر «عجل الله تعالی فرجه الشریف» بسپارند.

«والسلام علی من اتبع الهدی»

۱۴۰۱/۳/۲ مصادف با ۲۲ شوال ۱۴۴۳ ه . ق

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha