جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 1026330
۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
حوزه امیرالمومنین رشت

حوزه/ حجت الاسلام شعبانی گفت:جریان‌هایی هستند که می‌خواهند حوزه را به سمتی حرکت دهند که بگویند حوزه‌های علمیه نباید به مسائل نظام و حکومت کار داشته باشد، در واقع این جریان درصدد هست تا حوزه‌های علمیه را به سمت سکولاریسم و نگاه تجزیه‌ای سوق دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام صادق شعبانی، مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین علی(ع) در نشستی با احمد پورکاظمی، مدیر ناحیه ۲ آموزش و پرورش رشت، گفت: با وجود این که حوزه علمیه به سمت تکامل سوق یافته و بیشتر به دنبال کیفیت است، نه کمیت، اما نابغه‌پروری در دامنه کثرت صورت می‌گیرد.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین علی(ع) اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانات خود در دیدار با اساتید حوزه علمیه قم فرمود: «حوزه‌های علمیه در هیچ دوره‌ای از تاریخ خود، به قدر امروز مورد توجه افکار جهانی و انظار جهانی قرار نداشته‌اند؛ به قدر امروز مؤثر در سیاست های جهانی و شاید مؤثر در سرنوشت جهانی و بین‌المللی نبودند. حوزه‌ی قم هرگز به قدر امروز دوست و دشمن نداشته است.»

حجت الاسلام شعبانی ادامه داد: دین مبین اسلام، دین گفتمان‌ها است، اما گفتمانی که نظام‌مند و تمدن‌ساز باشد، و در این بین جریان‌هایی هستند که می‌خواهند حوزه را به سمتی حرکت دهند که بگویند حوزه‌های علمیه نباید به مسائل نظام و حکومت کار داشته باشد، و در واقع این جریان درصدد هست تا حوزه‌های علمیه را به سمت سکولاریسم و نگاه تجزیه‌ای سوق دهد.

وی یادآور شد: بعد از فتوای تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی، این عالم بزرگوار گریه می‌کنند، و در علت گریه خود می‌فرماید: دشمنان اسلام که تا کنون نمی‌دانستند قدرت اسلام در کجاست، از امروز فهمیدند؛ و از این رو از همین امروز برای شکستن قدرت اسلام کار می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha