جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست

حوزه/ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با تعریف فعالیت‌های پژوهشی مشترک میان اساتید دانشگاه و اساتید حوزه پیوند این دو نهاد علمی را تقویت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر محمدعلی زلفی‌گل در حاشیه بازدید از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در قم اظهار داشت: فراهم کردن زمینه انتشار مجلات مشترک علمی، تألیف مشترک کتاب و انجام طرح پژوهشی مشترک می‌تواند زمینه پیوند بیشتر حوزه و دانشگاه را رقم بزند.

وزیر علوم تأکید کرد: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با ظرفیت علمی بالای خود می‌تواند پیشنهاد اجرای یک طرح کلان ملی را در حوزه فعالیت‌های خود تعریف نموده و با تصویب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) به مرحله اجرا برساند.

وی تعریف دوره‌های پسا دکترا را اقدام مهم دیگری دانست و گفت: ایجاد دوره دکترا هم به رشد فعالیت‌های پژوهشی کمک می‌کند و هم این دانشجویان سفیران پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در دانشگاه محل خدمت خود پس از جذب به عنوان عضو هیئت علمی خواهند بود.

دکتر زلفی‌گل با اعلام حمایت خود از برنامه‌های توسعه این مرکز گفت: اگر این مرکز بتواند پنجاه درصد اعتبار طرح‌های عمرانی را از محل کمک‌های خیرین تأمین کند، وزارت علوم نیز نیمی دیگر از هزینه را تقبل می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین علی‌محمد حکیمیان، رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نیز در این نشست گزارشی از برنامه‌های پژوهشی این پژوهشگاه و نیازهای آن برای توسعه فعالیت‌ها را بیان کرد.

وزیر علوم حضور خود در این پژوهشگاه را با بازدید از کتابخانه علوم انسانی و اسلامی به پایان برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha