شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اهل سنت

حوزه/ صادقیان با بیان اینکه خرمشهر نماد ایثار است، گفت: آزادسازی این شهر همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند یک معجزه بود.

سید محمد صادقیان از روحانیون و پژوهشگران اهل سنت استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در رشت، با تبریک فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد ۱۳۶۱، گفت: دشمنان بعثی با حمایت های بسیار زیاد کشورهای دست نشانده منطقه و ابرقدرت های جهان، سعی در خاموش نمودن نور به جهان تابیده انقلاب اسلامی را داشتند که به مقصود خود نرسیدند و این همان مصداق آیه شریفه «یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»(صف/۸) است.

این پژوهشگر اهل سنت تالش اضافه کرد: جا دارد که این روز بزرگ را ارج نهاده و نعمت خداوند بزرگ، این پیروزی بزرگ را به یاد داشته باشیم که مردم ما برای حفظ این انقلاب و وطن‌شان چه خون‌ها نثار کردند و چه جانفشانی‌ها از خود نشان دادند؛ همانطور که خداوند متعال در قرآن کریم فرموده: «وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکُمْ لَئِن شَکَرْتُمْ لأَزِیدَنَّکُمْ…»(ابراهیم/۷). لذا اگر شکر گزار نعمت الهی باشیم، خداوند پیروزی های خود را بر ما زیاد خواهد نمود.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر فتح المبینی در تاریخ انقلاب اسلامی، و به تعبیر رهبر کبیر انقلاب، اولین تودهنی که به دشمن زده شد، بود، گفت: ملت سرافراز ایران و رزمندگان اسلام با مجاهدت‌ و ایثارگری‌ پس آزادی خرمشهر، قدردان نعمت آزادی خونین شهر بودند؛ نعمتی که باید آن را تودهنی بزرگ و دندان شکنی به همه دشمنان انقلاب و اسلام دانست.

صادقیان، فتح خرمشهر را آغاز فتوحات پی در پی دانست و خاطر نشان کرد: بعد از همه این‌ها بود که ملت ایران به دستاوردهای بزرگی در رویارویی با دشمن تا به دندان مسلح پیدا کرد.

وی با اشاره به آیه شریفه «وَاذْکُرُواْ إِذْ أَنتُمْ قَلِیلٌ مُّسْتَضْعَفُونَ فِی الأَرْضِ تَخَافُونَ أَن یَتَخَطَّفَکُمُ النَّاسُ فَآوَاکُمْ وَأَیَّدَکُم بِنَصْرِهِ وَرَزَقَکُم مِّنَ الطَّیِّبَاتِ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ»(انفال/۲۶)، ادامه داد: جا دارد یادی از آن زمان کنیم که چه طور با آن نفرات کم و حداقل امکانات دفاعی به چنین پیروزی‌های بزرگی دست یافتیم.

امام جماعت مسجد محمد رسول الله(ص) پیرهرات اسالم با اشاره به آیه «وَقَدْ مَکَرُواْ مَکْرَهُمْ وَعِندَ اللّهِ مَکْرُهُمْ وَإِن کَانَ مَکْرُهُمْ لِتَزُولَ مِنْهُ الْجِبَالُ»(ابراهیم/۴۶)، خرمشهر را نماد مقاومت خواند و افزود: اگر مردم این شهر و رزمندگان اسلام نبودند که با اراده و ایمان جدی جان‌های خود را سپر مقابله با نیروهای دشمن کنندریا، سرنوشت کشور به گونه دیگری رقم می خورد.

وی با بیان اینکه خرمشهر نماد ایثار است، گفت: آزادسازی این شهر همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند: یک معجزه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha