چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله بنابی از رسانه رسمی حوزه های علمیه

آیت الله بنابی گفت: اگر آن گونه که قرآن، انبیا و حضرات معصومین(ع) فرموده‌اند، به دین عمل کنیم و با امام زمان‌مان عهد ببندیم که سرباز حضرت باشیم، خداوند هم کمک‌مان می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، آیت الله عبدالمجید باقری بنابی در جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه امام علی (ع) شهرستان سلماس، با بیان این که خداوند متعال توسط قرآن با آیه " نفر" مومنین را برای حضور در حوزه علمیه و تفقه در دین دعوت می کند، اظهار داشت: دانشگاه برای دنیا و علوم بشر لازم و ضروری است و ما برای سلامتی دست اندرکاران آن دعا می کنیم، اما حوزه علمیه راه را به انسان نشان می دهد .

وی اضافه کرد: دنیا برای زندگی انسان لازم است، لکن محل آدم سازی است و این امر به وسیله انبیاء و فقهای دین اتفاق می افتد و طلاب جزو افرادی هستند که به " هل من ناصر ینصرنی" اباعبدالله علیه السلام لبیک گفتند.

مدیر مدرسه علمیه ولیعصر (عج) بناب گفت: تا زمانی که در مردم آمادگی ایجاد نشود ظهور اتفاق نمی افتد و زمانی که همه مردم خصوصا جریان های دینی و فرهنگی خود را آماده حضور در رکاب حضرت کنند ظهور اتفاق خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: حضور در حوزه های علمیه و توفیق طلبگی نعمت است و بدانیم که در چه مکان مقدسی حضور پیدا کرده ایم و طلاب لبیک گویانِ به ندای حضرت سید الشهدا علیه السلام هستند و زینب کبری گونه، وارد میدان شدند تا از آرمان اباعبدالله (ع) دفاع کنند.

آیت الله بنابی گفت: حضرت زهرا(س) و زینب کبری(س) با تمام هستی خود از دین دفاع کردند؛ دختر پیامبر چه مصیبت ها را در راه دین تحمل کرد و خانه اش که محل نزول ملائک بود مورد هتک و بی حرمتی قرار گرفت.

وی با بیان این که محور بندگی تقوا است، اضافه کرد: باید امروز همه اعضا و جوارح خود را حفظ کنیم و در خدمت دین الهی باشیم؛ تقوا که نیروی بسیار قوی در برابر وسوسه های شیطان است برای طلاب لازم و ضروری است.

مدیر حوزه علمیه بناب تصریح کرد: خداوند متعال روزه ماه رمضان را یکی از عوامل ایجاد تقوا در انسان بیان می کنند. امام باقر (ع) صیام روز و قیام شب را از عوامل تقویت تقوا در انسان بیان می فرمایند، و لذا حفظ زبان، قیام شبانه، روزه داری و حفظ دامان از شهوت، مراقبت از نگاه ها در فضای مجازی و حقیقی و مراقبت از عدم آزار و اذیت دیگران انسان را به درجه متعالی می رساند.

وی با تصریح بر این که اُنس با قرآن و اهل بیت(ع) ضامن سعادت بشر است، گفت: اگر آن گونه که قرآن، انبیا و حضرات معصومین(ع) فرموده اند، به دین عمل کنیم و با امام زمان مان عهد ببندیم که سرباز حضرت باشیم، خداوند هم کمکمان می کند. توصیه می کنم پنج شنبه اول و آخر ماه و چهارشنبه وسط ماه را روزه بگیرید؛ در روایات بیان شده است که هر کس چنین کند گویا همه ماه را روزه گرفته است.

آیت الله بنابی اضافه کرد: گناه موجب زائل شدن عقل و غالب شدن هوای نفس می شود و در چنین انسانی نفس اماره طغیان کرده و او را به لشکر شیطان می کشاند، و لذا تقوا در انسانی که لشکر شیطان باشد معنایی نخواهد داشت.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha