پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
باغبان زاده

حوزه/ دومین روز از دوره آشنایی با مسیحیت در سال ۱۴۰۱، در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، دکتر محمدرضا باغبان‌زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان، امروز در دومین روز از دوره آشنایی با مسیحیت، در مدرسه امیرالمومنین علی (ع) رشت گفت: برخی از دین شناسان، مسیحیت را فرقه‌ای یهودی می‌دانند که در دل آیین یهودیت ایجاد شده است.

وی درباره این علت اظهار کرد: علت اینکه بسیاری از دین شناسان مسیحیت را فرقه‌ای یهودی می‌دانند این است که فضای حاکم بر جامعه‌ای که در آن حضرت عیسی(ع) به دنیا آمد، یهودی بوده و شریعت حضرت موسی(ع) بر آن جامعه حکم‌فرما بوده است.

باغبان‌زاده ادامه داد: حضرت مریم(س)، مادر حضرت عیسی(ع) یک یهودی بود، فلذا حضرت عیسی(ع) که از این مادر متولد شد، بالطبع باید یهودی بوده است.

استاد دانشگاه ادامه داد: حضرت عیسی(ع) زمانی که به رسالت مبعوث شد به نقل اناجیل، هیچ وقت ادعای آوردن دین جدید نکرد و بلکه پیوسته می‌گفت که برای اصلاح و تکمیل دین یهود آمده‌ام. «من نیامدم تا کتب و صحف انبیا را باطل سازم بلکه آمدم تا تمام کنم.» (متی،۵: ۱۷).

وی تصریح کرد: از مجموع مباحث گفته شده برمی‌آید که حضرت عیسی(ع) تعالیم خود را بر تعالیم دین یهود استوار ساخته بود.

باغبان‌زاده به ارتباط عمیق بین ادیان اشاره کرد و افزود: نکته دیگر که حائز اهمیت است، رشته ارتباطی که بین ادیان الهی وجود دارد، می‌باشد، که در صورت عدم تحریف ادیان الهی، ارتباط بسیار محکم و وثیق بین آنها مشهود می‌شود، به خصوص مباحثی مانند توحید، معاد و نبوت که وجه اشتراک تمام ادیان را رقم می‌زند. بنابراین می‌توان چنین نتیجه گرفت که آیین مسیح، در ادامه آیین یهود اصیل و تحریف نشده می‌باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha