جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ یکمین سالگردارتحال آیت الله سیدعزیزالله امامت  کاشانی  همزمان با سالروزشهادت امام صادق(ع)

حوزه / آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه مردم لیاقت خدمتگزاری بیشتری را دارند، تاکید کرد: مسئولان تمام توان خود را برای حل مشکلات مردم بکار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، در مراسم یکمین سالگرد ارتحال آیت الله سیدعزیزالله امامت کاشانی، در مسجد صادقیه کاشان ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: امام صادق (ع) فرمود رعایت انصاف، مواسات و همدلی و در راه خدا قدم برداشتن بهترین عملی است که انسان در مسیر زندگی باید انجام بدهد.

وی، با بیان اینکه جامعه دینی و اسلامی باید در حرف زدن و رفتار تجلی انصاف باشد، ادامه داد: در جامعه دینی و اسلامی باید مسئولان با مردم و مردم با مسئولان منصفانه برخورد کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان مسئولان با مردم منصفانه سخن بگویند و عمل کنند، تصریح کرد : در جامعه دینی همسایه با همسایه، اعضای خانواده، زن و شوهر، پدر و فرزند، معلم و دانش آموز و استاد دانشگاه و دانشجو با همدیگر باید رفتاری منصفانه داشته باشند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بر لزوم کمک به افراد نیازمند تاکید کرد و گفت: انسان مومن باید در شرایط سخت زندگی ضمن کمک به افراد نیازمند در غم و شادی آنها شریک باشد.

وی، به کمک مومنانه مردم و خیّرین در شرایط سخت اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: چه زیبا پیامبراکرم (ص) فرمود هرکس شب سیر بخوابد و همسایگانش گرسنه بخوابند از ما نیست.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در برابر اوامر الهی نباید بی تفاوت نباشیم، تصریح کرد: در خوشی و ناخوشی و گرفتاری ها باید به یاد خدا باشیم.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، بر خارج نشدن از حریم دستورات الهی تاکید کرد و گفت: با خارج شدن از دستورات الهی ممکن است چند روز لذت ببریم، خوش باشیم و غرق در یک سری مسائل در کنار رفقا و آشنایان، ولی عاقبت بخیری ندارد.

وی، با بیان اینکه در جامعه دینی نباید حق دیگران را پایمال کرد، ادامه داد: در جامعه دینی با ذکر خدا در مواسات و همدلی به کمک نیازمندان بشتابیم، خودمان را در غم و شادی آنها شریک بدانیم، سراغ احتکار و ایجاد مشکل برای برادر دینی خود نرویم .

وی، به سابقه تاریخی، دینی و فرهنگی کاشان اشاره و تصریح کرد: مردم ولایی کاشان با وجود بیش از ۷۰۰ هیئت مذهبی در عشق به اهل بیت(ع)، کمک به نیازمندان و کارهای عام المنفعه در کشور کم نظیر هستند .

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه مردم کاشان لیاقت خدمتگزاری بیشتری را دارند، تاکید کرد: مسئولان تمام توان خود را برای حل مشکلات مردم بکار بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به ابعادشخصیتی مرحوم آیت الله سید عزیزالله امامت کاشانی، اظهار کرد: این عالم بزرگ به خاطر عشقی که به مردم کاشان داشت، پس از اتمام تحصیل حوزوی در تهران، قم، نجف، کربلا و مشهد به تبعیت از جد بزرگوارش مرحوم آیت الله سید فخرالدین امامت برای خدمتگزاری به مردم زادگاهش به کاشان عزیمت کرد و خدمتگزاری بی منت برای مردم بود.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مرحوم آیت الله امامت کاشانی بیش از ۵۰ سال در مسجد صادقیه کاشان نماز جماعت را اقامه کرد، افزود: این عالم بزرگ در کمک کردن به فقرا و نیازمندان دست خیر داشت و راه عبودیت را به زیبایی طی کرده بود.

وی در ادامه به شخصیت آیت الله ملاحبیب الله شریف کاشانی هم اشاره کرد و گفت: بنا به دستور مقام معظم رهبری آثار این عالم بزرگ چاپ و در اختیار علما، بزرگان، فضلا و اساتید حوزه قرار گرفته است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم حفظ میراث علمی گذشته کاشان تاکید کرد و با بیان اینکه ثروت تنها مال نیست، بلکه شخصیت های علمی بالاترین ثروت برای اعتبار یک ملت هستند، تاکید کرد: مسئولان حوزوی و دانشگاهی علاوه بر حفظ آثار شخصیت های علمی کاشان، در تداوم راه این عزیزان نیز تلاش کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha