جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرزند آوری

حوزه/ بانوان مبلّغه فعال دارای ۳ فرزند و بیشتر از تجربیات خود در زمینه تبلیغ و فرزندپروری می گویند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، چندتن از بانوان مبلغه فعال که توانسته اند در زمینه خانواده و فرزندپروری موفق باشند، در یک نشست صمیمانه با طلاب مدرسه علمیه زهرائیه نجف آباد به بیان تجربیات خود پرداختند.

در این برنامه ابتدا این مادران مبلغه، به سؤالات مجری و طلاب شرکت کننده جواب دادند. سپس هر یک به بیان نکات جالب، آموزنده و راهبردی در زمینه تبلیغ، تربیت وفرزندآوری، پرداختند.

خانم جمشیدیان ۳۸ ساله دارای ۵ فرزند، گفت: با توجه به تجربیات خود و خانواده، تعداد فرزندان خانواده نباید از ۴ تا کمتر باشد و اینکه فاصله سن بین آنها نیز از سه سال نباید تجاوز کند، زیرا هر چند تعداد بچه ها بیشتر از ۲ تا باشد، ولی فاصله بین آنها هم زیاد باشد، کودک همانند تک فرزند خواهد بود و مشکلات تک فرزندی را خواهد داشت، لذا آنچه اساتید تربیت فرزند بیان می کنند این است که فاصله خوب بین فرزندان، سه سال است.

خانم کافی موسوی از دیگر مدعوین این نشست که ۳فرزند با فاصله سنی ۲سال دارد، گفت: نکته بسیار با اهمیت در زمینه فرزندآوری که این زمانه پدران و مادران آن را سد راه فرزندآوری می دانند، مشکلات اقتصادی است، اما به نظر بنده با وجود قبول این صحبت ها، عرض می کنم آنچه را در دروس حوزوی خوانده ایم و از نظر اعتقادی می دانیم را خوب عمل نمی کنیم. باوجود وضعیت اقتصادی سخت، باید روی عقاید و باورهای خود بیشتر کار کنیم و در کنار آن باید خصلت هایی چون قناعت را چاشنی کار کنیم و باور کنیم که با فرزند یا بدون فرزند باید آنها را پشت سرگذاشت. در این راه باید توجه به تکیه گاه که همان خداوند است و آنکه ضامن روزی ماست را، فراموش نکنیم.

خانم مریم خجسته از دیگر مهمانان این برنامه که با داشتن سن ۳۷سال دارای ۴فرزند است، در ادامه نشست گفت: یکی از گزینه های بسیار مهم بعد از توکل و قناعت و دیگر مواردی که خواهران بیان کردند، این است که یک مادر مبلغه، باید برنامه ریزی بسیار خوبی در زندگی داشته باشد. قطعا بدون هدف گذاری موثر، نمی توان به خواسته های خود، آن طور که می خواهیم برسیم، در این راه حتما باید گاهی از راحتی، استراحت، لذت ها و پول خود مایه گذاشت. در این باره می توان از خود فرزندان هم کمک گرفت. مثلا فرزند بزرگ من که پسر است سال گذشته، هزینه کلاس تابستانه خود را خودش با کارکردن پرداخت کرد، بسیار هم از این امر راضی بود و به نظر من در شکل گیری شخصیت مردانه اش هم بسیار موثر بود.

زهرا عابدی هم مادر سه فرزند است که ضمن بیان حُسن های فرزندآوری با فاصله سنی کم از یکدیگر،گفت: وقتی انسان تصمیم به کاری می گیرد، قطعا سختی های آن را هم لحاظ خواهد کرد، وقتی هدف متعالی مثل بزرگ کردن سربازان امام زمان(عج) را در نظر داشته باشی، مشکلات را تحمل خواهی کرد و حتما شیرینی آن را خواهی چشید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha