دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اهدای عضو

حوزه / معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اعضای بدن بیمار کاشانی به چند بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه در کاشان دکتر حامد یزدان پناه در جمع خبرنگاران افزود: مرحوم مرتضی صادق زاده بیمار ۵۷ ساله به دنبال عارضه مغزی به مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان منتقل و بستری شد.

وی اظهار کرد: این بیمار علی رغم انجام اقدامات درمانی توسط تیم پزشکی دچار مرگ مغزی گردید که با رضایت و فداکاری خانواده ایشان و با تلاش و پیگیری پرسنل و پزشکان بخش مراقبت های ویژه و اکیپ اعزامی از تهران، کبد و سایر نسوج قابل پیوند به بیماران نیازمند اهداء گردید.

دکتر یزدان پناه، ضمن قدردانی و آرزوی صبر و بردباری برای خانواده آن مرحوم، برای آن عزیز نیز علو درجات را از درگاه ایزد منان مسئلت کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ادامه، ضمن اظهار همدردی با خانواده داغدیده، از اقدام خداپسندانه آنان تقدیر کرد و افزود: هر بیمار مرگ مغزی جان پنج بیمار نیازمند پیوند اعضاء( اعضای حیاتی مثل کلیه، قلب، کبد، ریه و پانکراس) را می تواند نجات دهد. همچنین علاوه بر اعضای حیاتی، نسوج و بافت نیز جهت پیوند به افراد دارای معلولیت استفاده می شود.

گفتنی است، داوطلبان اهدای عضو می توانند با مراجعه به پورتال www.ehda.ir نسبت به تکمیل فرم و دریافت کارت اهداء اقدام نمایند.

پایان پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha