جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرج

حوزه/ نشست علمی-پژوهشی با موضوع: «تحلیل و بررسی نقش زنان منتظر در جهاد تبیین» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، میرجعفری در نشست علمی-پژوهشی با موضوع: «تحلیل و بررسی نقش زنان منتظر در جهاد تبیین»، گفت: انتظار فرج باید در اعمال و رفتار انسان ظهور پیدا کند و با خودسازی و در پی آن جامعه سازی، زمینه ظهور شریف حضرت حجت فراهم شود. یکی از عرصه هایی که فعالیت در آن از وظایف منتظران امام زمان(عج) می باشد همان جهاد تبیین و توجه به حساسیت زمان و مکانی که در آن هستیم می باشد. همچنین دشمن شناسی و حربه های مورد استفاده توسط او برای تضعیف روحیه عدالت خواهی و ظلم ستیزی افراد، باید مورد مداقه و تحقیق قرار گیرد تا بتوان با روش های صحیح و تاثیرگذار به مقابله با دشمن پرداخت.

وی ادامه داد: دشمن در راه رسیدن به اهداف خود گام به گام ابتدا به تاثیرگذاری در افکار و اندیشه ها اقدام می کند و پس از آن این تغییر در نگرش ها و افکار باعث تغییر رفتار و شکل گرفتن سبک زندگی جدید می گردد و در نهایت باعث تغییر ساختارهای اجتماعی می شود و در پی آن حکومت ها و دولت ها تغییر می کند. از این رو اگر بخواهیم ریشه ای کار کنیم و فعالیت ما تاثیر مطلوب را داشته باشد باید از تعمیق و استحکام بخشی به باورها شروع کنیم و در پی ترویج سبک زندگی صحیح و اسلامی باشیم.

استاد حوزه در بحث جهاد تبیین، شناخت عرصه های فعالیت، مکان و فضایی که در آن فعالیت انجام می شود و نیز اولویت بندی مسائل را از اصلی ترین کارها دانست و تاکید کرد: اگر شناسایی درست انجام نشود و مسائل اصلی و فرعی جابه جا شود، باعث سردرگمی و خستگی افراد فعال و نیز هدر رفت فرصت ها خواهد شد. به عنوان مثال امروزه جوانان حوصله گوش دادن به سخنرانی و بحث طولانی را ندارند و باید محتوای مناسب با روحیه مخاطبان جوان، همراه با جذابیت های هنری و مبتنی بر واقعیت تولید شود و در اختیار کاربران قرار گیرد.

وی با اشاره به جایگاه مهم بانوان در جهاد تبیین، گفت: اولین وظیفه زنان منتظر این است که نقش تاثیرگذار خود را در معرفی فرهنگ غنی اسلام درک کنند و با پایبندی به ارزش های اسلامی هویت خود را بازیابی کنند و در عصری که دنیای غرب پس از شکست نظریه های مادی گرایانه، تشنه معنویت و اخلاق است اصول و ارزش های اسلام را با ارائه محصولات جذاب و از طرق مختلف به جهان عرضه نمایند، و با جریان های قدرت سازی در غرب به مقابله بپردازند.

میرجعفری در ادامه، به توضیح و تشریح اقدامات غرب در ترویج بی بند و باری و وارونه کردن ارزش ها در جوامع مسلمان پرداخت و با توجه دادن مخاطبان به مسئله کم رنگ کردن نقش و جایگاه خانواده در جامعه توسط غرب از طریق رسانه ها و فضای مجازی، گفت: با ترویج و عادی جلوه دادن طلاق و خیانت و بی بند و باری و روابط نامشروع جوانان دختر و پسر، و ضعف نهاد خانواده، جامعه با بحران های زیادی روبرو خواهد بود و به همین دلیل نقش زنان منتظر در تبیین این واقعیات و بازنمایی ارزش های اسلامی از طریق تقویت خود، تقویت خانواده و نهادینه کردن ارزش ها در این نهاد، به اصلاح نسل جدید بپردازد، زیرا با اصلاح خانواده و فرزندان جامعه ای سالم و مقاوم در برابر هجمه های دشمن شکل خواهد گرفت.

وی در پایان، آگاهی دهی و روشنگری در مورد اهداف برنامه های دشمن، و مطالبه گری برای کسب آگاهی از مبانی و فلسفه احکام اسلام، همچنین به روز بودن اطلاعات و نیاز سنجی صحیح، را از امور واجب دانست و گفت: در عرصه بین الملل نیز می توان رشادت ها و حماسه هایی که زنان از صدر اسلام تا کنون انجام داده اند را با تولید محصولات مختلف ارائه و از این راه علاوه بر معرفی این بانوان دیدگاه اسلام را نسبت به نقش و جایگاه عظیم بانوان تبیین نمود.

گفتنی است، نشست برخط علمی-پژوهشی با موضوع: «تحلیل و بررسی نقش زنان منتظر در جهاد تبیین» توسط گروه پژوهشی صدرا متشکل از مدارس علمیه، الزهرا المرضیه(س) اصفهان، کوثر تیران، فاطمة الزهرا(س) ورزنه، صالحات فولادشهر، الزهرا(س) دهاقان، و الزهرا(س) زرین شهر برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha