پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طه محمدی

حوزه/ نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علما حق هدایت بر گردن ما دارند، تصریح کرد: هیچ حقی بعد از حق خداوند بالاتر از حق هدایت و جهاد نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امروز در نکوداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد مهدی روشن از روحانیون مبارز و انقلابی لرستان که در سالن آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه علما و روحانیون در همه برهه های تاریخ نقش بی بدیلی در حیات ایران اسلامی داشته اند، گفت: علما و روحانیون پرچمداران اشاعه فرهنگ دینی و حافظان ارزش های والای اسلام و انقلاب بوده و هستند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علما حق هدایت بر گردن ما دارند، خاطر نشان کرد: هیچ حقی بعد از حق خداوند بالاتر از حق هدایت و جهاد نیست.

وی با بیان اینکه خدمات تبلیغی علما و روحانیون مبارز و انقلابی باید با برگزاری آیین های نکوداشت به جامعه معرفی شود، گفت: نسل نوجوان و جوان جامعه باید با دستاوردهای انقلاب اسلامی به ویژه خدمات علما و روحانیون در همه عرصه ها آشنا شوند.

آیت الله محمدی با اشاره به اینکه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین روشن از روحانیون مبارز در دوران حکومت ستم شاهی بود، افزود:آن مرحوم در صیانت از اهداف والای اسلام و انقلاب نقش موثری ایفا کرد.

در پایان این نکوداشت از مجموعه آثار روزهای روشن (زندگینامه و خاطرات شیخ محمد مهدی روشن)، لاله های آشنا(خاطرات زنده یاد حاج روشن از رفقای شهیدش)، حج روشن(خاطرات کوتاه حج شیخ محمد مهدی روشن)، خاطرات روشن(خاطراتی از شیخ محمد مهدی روشن پیرامون انقلاب،شهدا و علما) و راه روشن(یادنامه شیخ مبارز حجت الاسلام محمد مهدی روشن) که به کوشش حجت الاسلام رمضان تیموری از روحانیون پژوهشگر لرستانی گردآوری شده بود، رونمایی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha