جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سعیدی

حوزه/ نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه بهره‌مندی از آموزه‌های قرآن راهکاری برای خارج شدن از بن‌بست‌های ایجاد شده توسط دشمن است، گفت: باید کاری کنیم که قرآن در عرصه عمل و اجرا مورد استفاده قرار گیرد که در این صورت مردم هم از فعالیت های قرآنی استقبال می کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار اعضای اتحادیه تشکل های قرآن و عترت که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: قرآن یک مجموعه جهانی است و بهترین محور برای جمع بین همه سلیقه‌ها است به طوری که خیلی از بن بست هایی که دشمن ایجاد کرده بود را با قرآن از بین بردیم.

وی با اشاره به شبهاتی که دشمنان در رابطه با قرآن به ما نسبت می‌دهند، گفت: دشمنان از یک طرف ما را به خاطر قرآن محور بودن می‌کوبند و از یک طرف به وسیله وهابیت شایعه می کنند که شیعیان با قرآن آشنایی ندارند و قرآن‌شان غیر از قرآن دیگر مسلمانان است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: تلاوت جمعی ماه مبارک رمضان که در حرم مطهر برگزار می شود علاوه بر ترویج قرائت قرآن در میان مردم جنبه شبهه زدایی شبهات دشمن هم دارد و کار تبلیغاتی ارزشمندی است.

وی افزود: در جریان عاشورا یکی از مواردی که مظلومیت و حقانیت اهل بیت(ع) را آشکار می کرد تلاوت قرآن توسط سر بریده اباعبدالله(ع) بر روی نیزه بود که نشان می دهد قرآن چه نقشی در هدایت انسان ها دارد.

آیت الله سعیدی تأکید کرد: هدف ما در برنامه های قرآنی باید آشنا کردن مردم با محتوای قرآن باشد اگرچه که تلاوت قرآن حتی بدون فهمیدن معنی آن هم ارزشمند است و آثار و برکات زیادی دارد.

وی با بیان اینکه باید کاری کنیم که قرآن در صحنه عمل و اجرا مورد استفاده قرار گیرد، گفت: مردم از فعالیت های قرآنی استقبال می کنند و اگر برای خدا کار کنیم خداوند به کارهای ما برکت می دهد و راه را برای ما باز می کند.

در ابتدای این دیدار حبیب الله عزیزی رئیس هیأت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل های قرآن و عترت استان قم با بیان اینکه این اتحادیه سال ۸۰ شکل گرفته است، اظهار کرد: امروز بیش از ۳ هزار مؤسسه قرآنی در سطح کشور داریم و سهم قم ۱۱۰ مؤسسه در حوزه قرآن و عترت است که ثبت شده اند.

وی با بیان اینکه بخش بین الملل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور در قم است، گفت: سه رسالت ما پژوهش، آموزش و تبلیغ است که در حوزه آموزش و تبلیغ مؤسسات زیادی فعالیت می کنند ولی حوزه پژوهش مخصوص استان قم است تا مؤسسات این استان بتوانند پژوهش های مسأله محور قرانی را دنبال و مشکلات را حل کنند.

در ادامه حجت الاسلام امینی مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت استان قم با بیان اینکه ما در افق ۱۴۰۳ سه هدف کلی را دنبال می کنیم گفت: اصلی ترین هدف ما اقدام برای تحقق مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری است و در ادامه آن تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم و سومین محور کار ما هر مسجد یک پایگاه قرآنی است.

وی گفت: ما در ۵ ماه گذشته که دوره جدید اتحادیه شروع شد طرحی را به صورت مدون نوشتیم که در نزدیک به ۳۰۰ صفحه اقدام برای سازمان ها و نهادها تعیین شده است.

امینی ادامه داد: یکی از طرح هایی که دنبال انجام آن هستیم تولید برنامه تلویزیونی با قرآنیان است که تا ۱۲ ماه هر پنج شنبه در سیمای قم در سه بخش مصاحبه با مؤسسه منتخب، معرفی حافظ هفته و صحبت های کارشناس و مسابقه تولید خواهد شد.

وی افزود: طرح دوم برگزاری جشنواره ملی است که دبیرخانه این جشنواره در مهرماه آثار را دریافت خواهد کرد و در آبان ماه آثار داوری خواهد شد و در هفته قرآن و عترت در اسفند ماه جشنواره ای را خواهیم داشت که از مفاخر قرآنی استان قم تجلیل شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت استان قم گفت: طرح سوم هم تربیت حافظان قرآن کریم است که در جلسه ای که با رئیس آموزش و پرورش داشتیم تمایل کامل در آموزش و پرورش وجود دارد تا با انتخاب مربیان پرورشی دینی و قرآنی مدارس و با اجرای یک دوره تربیت مربی، در داخل مدارس طرح تربیت حافظان را اجرا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha