جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طلاب جهادی

حوزه/ خانم نعمت اللهی از همان ابتدای شروع زندگی مشترک خود با حجت الاسلام محمد شریفی و ورود به زندگی طلبگی، دوشادوش همسرش به فعالیت پرداخته و با وجود جابه‌جایی‌های مداوم و دوری از خانواده، نه تنها از اوضاع زندگی خود گله‌مند نیست، بلکه تمام این دشواری‌ها را در مسیر هدف والایی که دنبال می‌کند، شیرین و لذت بخش می‌داند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، خانم نعمت اللهی، از بانوان شریکه الامامی است که از همان ابتدای شروع زندگی مشترک خود با حجت الاسلام محمد شریفی و ورود به زندگی طلبگی، دوشادوش همسرش به فعالیت پرداخته و با وجود جابه‌جایی‌های مداوم و دوری از خانواده، نه تنها از اوضاع زندگی خود گله‌مند نیست، بلکه تمام این دشواری‌ها را در مسیر هدف والایی که دنبال می‌کند، شیرین و لذت بخش می‌داند.

سمیرا نعمت اللهی متولد سال ۱۳۶۶ و اهل شهرستان آباده استان فارس است که در سال ۱۳۸۶ با همسر خود ازدواج می‌کند و اکنون ثمره این ازدواج یک پسر ۹ ساله به نام حسین است.

وی در یک دوره کوتاه مدت در دانشکده علوم و قرآن اصفهان به تحصیل مشغول می‌شود و سپس در دانشکده علمی کاربردی رشته طراحی و دوخت را دنبال می‌کند و حالا با توجه به تجاربی که در همین رشته کسب کرده توانسته زمینه اشتغال را برای تعدادی از دختران و بانوان فراهم نماید.

وی و همسرش از سال ۱۳۸۸ فعالیت تبلیغی خود را آغاز می‌کنند و اکنون حدود یکسال است که در مسجد جامع شهر بافران شهرستان نائین استان اصفهان ساکن و مشغول به انجام فعالیت هستند.

روستاهای صفی آباد و مهردشت شهرستان ابرکوه، روستای نهضت آباد شهرستان نجف آباد، روستای رحیم آباد و شهرستان آران و بیدگل بخشی از مناطقی هستند که طی این سال‌ها در آن‌ها فعالیت داشته‌اند.

توجه به نشاط قشر جوان و نوجوان

این بانوی فعال در هر منطقه‌ای که حضور داشته، سعی کرده بیشترین وقت خود را صرف قشر کودک و نوجوان که آینده سازان کشور محسوب می‌شوند، نماید و در زمینه‌های مذهبی و فرهنگی همچون نماز، مسائل اجتماعی و احکام شرعی با آن‌ها کار می‌کند.

وی در ماه مبارک رمضان امسال برای کودکان و نوجوانان منطقه، مراسم افطاری ساده در مسجد تدارک دید و از آن‌ها جهت شرکت در این مراسم دعوت نمود، تا در این چند سال اخیر که به دلیل شیوع کرونا از فضاهای معنوی دور بودند دوباره با چنین فضاهایی همچون گذشته انس بگیرند.

خانم نعمت اللهی در خصوص این مراسم گفت: الحمدلله بیش از آنچه که فکرش را می‌کردیم از این مراسم استقبال شد که قبل از افطار یک برنامه کوتاه برای حاضرین در مراسم برگزار کردیم و سپس افطار را با پذیرایی مختصر در خدمت این عزیزان بودیم.

یکی دیگر از اقدامات خانم نعمت اللهی برای تشویق نوجوانان برای حضور در مسجد، اعطای کارت نماز به آن‌ها و در نظر گرفتن جوایز برای کلیه افرادی است که در نماز جماعت ماه مبارک رمضان مسجد شرکت داشتند و به کسانی که بیشترین استقبال را از نماز جماعت مسجد در این ماه به عمل آوردند جوایزی ویژه اهدا نمود.

وی همچنین پنجشنبه هر هفته به صورت مداوم کلاس‌هایی را ویژه دختران جوان و نوجوان در منزل شخصی خود برپا می‌کند که این جلسه با هدف اجرای برنامه‌های مناسبتی و گپ و گفت دوستانه شکل می‌گیرد و پذیرایی مختصری نیز با هزینه شخصی خود از آن‌ها دارد.

این بانوی شریکة الامام در ذیل این جلسه‌ها، حرف‌ها و درد دل‌های دختران را می‌شنود و در صورت نیاز به صورت دوستانه به مشاوره و راهنمایی آنان می‌پردازد که از این جلسه‌ او استقبال بسیار خوبی به عمل آمده است.

خانم نعمت الهی و همسرش در زمینه نشاط جوانان نیز دغدغه‌مند هستند و با برنامه ریزی اردوهای درون شهری و برون شهری سعی دارند مقدمات تفریح آن‌ها را فراهم کنند آن‌ها حتی گاهی با هزینه و ماشین شخصی خود، جوانان را به تفریح در داخل شهرستان می‌برند.

کمک‌رسانی به محرومان و مستضعفان

همچنین علاوه بر کار با کودک و نوجوان، او در زمینه دستگیری از نیازمندان نیز در حد توان اقداماتی را انجام داده است و در ماه مبارک رمضان امسال، برای خانواده‌ها بدسرپرست و بی سرپرست منطقه، بسته‌های معیشتی و بسته‌های افطاری تهیه و میان آن‌ها توزیع نموده است.

افزون بر این تعدادی پوشاک نو با کمک خیّرین تهیه نمود و مقداری لباس دست دوم تمیز و قابل استفاده افراد را جمع آوری کرد و به صورت مخفیانه و با حفظ آبرو و عزت نفس افراد، آن‌ها را به دست خانواده‌های نیازمند رساند.

کمک به کسب درآمد بانوان

این بانوی فعال همچنین اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دختران و بانوان نیازمند منطقه کرده و چون خود در رشته طراحی دوخت تحصیل کرده و در این زمینه دارای مدرک فنی و حرفه‌ای نیز می‌باشد، دوره‌های زود بازده دوخت لباس‌های ساده با الگوهای آماده که در کوتاه مدت منجر به درآمدزایی می‌شود را برگزار نموده است که حالا با تولید همین لباس‌ها و عرضه به بازار با قیمت مناسب، موجبات کسب درآمد تعدادی از شرکت کنندگان در این کلاس‌ها را فراهم کرده است.

اکنون این بانوی تلاشگر در حال برگزاری دوره جدید خیاطی و آموزش دوخت سرویس آشپزخانه است و با تعدادی از مغازه داران به توافق رسیده که محصولات تولید شده در این زمینه را برای آنان به فروش برسانند.

این بانو و همسرش با تلاش‌های خود یک کارگاه قالی بافی را نیز در منطقه ایجاد کرده‌اند و تعدادی از بانوان نیز در آنجا مشغول به کار هستند.

نگاه مثبت به سختی‌های زندگی طلبگی

خانم نعمت اللهی در خصوص هدف خود از پرداختن به چنین اموری می‌گوید: از کودکی در خانواده‌ای بزرگ شدم که همواره دغدغه غیر از خودشان را داشته‌اند و گره گشایی از مشکلات مردم از اهداف‌شان بوده است و از همان دوران انجام چنین کارهایی را آموخته‌ام و اکنون با هدف رضایت خدا و امام زمان(عج) و عمل به فرامین رهبری در این مسیر گام برمی‌دارم و تمام سعی ام بر حل مشکلات مردم است، اما اگر توان حل مشکلی را هم نداشته باشم، حداقل سعی در همدردی با افراد دارم.

این بانوی پرتلاش در خصوص نحوه مدیریت امور خود و رسیدگی به خانواده و رسالت اجتماعی به صورت همزمان به‌طوریکه به هیچ کدام لطمه‌ای وارد نشود، می‌گوید: همسر و فرزندم همراهی بسیار خوبی با من دارند و امور منزل را با همکاری یکدیگر پیش می‌بریم و خدا را شاکرم که روحیه تعامل در پسرم نیز همچون پدرش شکل گرفته و هیچ وقت به شرایط زندگی ما معترض نبوده است.

وقتی در خصوص سختی‌های زندگی طلبگی از او می‌پرسیم در پاسخ می‌گوید: فعالیت تبلیغی و زندگی طلبگی برای ما اصلا سخت به نظر نمی‌رسد؛ چون همیشه سعی کردیم نگاه مثبتی به زندگی داشته باشیم، سختی دوری از خانواده را با کنار مردم بودن جبران می‌کنیم و سختی‌های معیشتی را با توکل بر خدا پشت سر می‌گذاریم.

شیفتگان خدمت | روایت خدمات جهادی یک روحانی و همسرش در روستاها

شیفتگان خدمت | روایت خدمات جهادی یک روحانی و همسرش در روستاها

شیفتگان خدمت | روایت خدمات جهادی یک روحانی و همسرش در روستاها

شیفتگان خدمت | روایت خدمات جهادی یک روحانی و همسرش در روستاها

شیفتگان خدمت | روایت خدمات جهادی یک روحانی و همسرش در روستاها

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha