دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار گفت: امروز صدها شبکه فارسی زبان و کُردزبان ماهواره ای به صورت هماهنگ در حال تخریب و تضعیف ارکان اسلام، نظام و انقلاب هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی امروز در نشستی با جمعی از فعالان فضای مجازی و رسانه ای شهرستان بیجار، اظهار داشت: رسانه برای جامعه به همانند چاقو دارای دو لبه است که هم می تواند سازنده باشند و هم نابود کننده و خطرناک.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: امروز فضای مجازی که به نوعی برای توسعه ارتباطات بیشتر بین جوامع ایجاد شده به محل و مکانی برای تخریب باورها و اعتقادات مبدل شده است تا جایی که بخش اعظمی از اعتقادات دینی در فضای مجازی به آسانی مورد حمله قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نبود مدیریت کامل بر فضای مجازی به ویژه پیام رسان های غیرایرانی، افزود: بسیاری از گروه ها و افراد با فعالیت در فضای مجازی و پیام رسان ها بعضا دست به تحریف دین و اعتقادات مذهبی نسل جوان می زنند و این یک پدیده بسیار خطرناک برای همه است.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار گفت: اگر خوب به تاریخچه شکل گیری گروه های منحرف و حتی تروریستی در جهان اسلام نگاه داشته باشیم، بستر فکری اینها از همین فضای مجازی کار خود را آغاز کرده است.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: تخریب و تضعیف اعتقادات، ایجاد شبهات بین ادیانی و بین مذهبی، تحریف تاریخ اسلام و... تنها گوشه ای از تهدیدات فضای مجازی در عصر کنونی است.

وی بر لزوم آشنایی بهتر و اصولی نسل جوان با فرصت ها و تهدیدات فضای مجازی اشاره کرد و بیان داشت: باید آموزش فضای مجازی به نسل های جوان به گونه ای باشد که به خوبی این نسل بتواند که حقایق را از شبهات و دروغ ها جداسازی کند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: یکی دیگر از ضرباتی که فضای مجازی به پیکره اجتماع وارد می کند، از بین بردن صمیمیت و همدلی در بین اعضای خانواده است، متاسفانه به عینه دیده می شود که همین فضای مجازی با استفاده نادرست افراد زمینه برای از هم پاشیده شدن خانواده ها می گردد.

این استاد حوزوی اظهار کرد: با نگاهی به فضای مجازی و گروه ها و کانال هایی که فعالیت دارند شاهد یک وحدت رویه برای تخریب دین مبین اسلام توسط عناصر فعال در این فضا هستیم، این عناصر را باید افراد فریب خورده و بعضا متصل و وابسته به سرویس های جاسوسی بیگانه دانست.

حجت الاسلام محمودی یادآور شد: البته نباید تمام معضلات را به فضای مجازی محدود کنیم، امروز صدها شبکه ماهواره ای به صورت هماهنگ در حال تخریب و تضعیف ارکان اسلام، نظام و انقلاب هستند.

وی با انتقاد از اینکه استفاده از شبکه های ماهواره ای یک خطر بالقوه محسوب می شود، گفت: محتوای برنامه های ماهواره ای بیشتر در 2 قالب است، یکی از بین بردن اعتقادات و باورهای دینی و دیگر تغییر سبک زندگی، بنابراین تنها خروجی کانال های ماهواره ای برای خانواده ها را می توان در این خطرات خلاصه کرد.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار در پایان با انتقاد از کم کاری فعالان فرهنگی در کشور و لزوم تقابل با افکار منحرف و منحط در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: فعالان فرهنگی برای مقابله با تهاجمی که امروزه به عینه در فضای مجازی دیده می شود نیازمند حمایت دولت و مسئولان مربوطه هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha