یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1027429
۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
حجت الاسلام برهان قلعه بالایی معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ متاسفانه هر از گاهی کسانی به نام هنر و هنرمند و با پول این آب و خاک قد فراز می کنند و به جای تعهد به دین و مملکت سر از آخورهای غربی، عبری در می آوردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام برهان قلعه بالایی در یادداشتی با عنوان «هنرمندنماها» به موضوع شوآف های هنرنماها در جشنواره های خارجی پرداخته و آورده است:


بِسْمِ ٱللَّهِ ٱ لرَّحْمَنِ ٱ لرَّحِیمِ

قالَ اللهُ الحَکیمُ فی‌ کِتابهِ الکَریمِ: «وَ لَنْ تَرْضی‌ عَنْکَ الْیَهُودُ وَ لَا النَّصاری‌ حَتَّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ...»

کتابُ الله پر از آیات محکم که در آن به سیره، راه و روش یهودیان و نصاری اشاره شده است، یکی از از آیات بسیار زیبا همین آیه فوق الذکر است، یهود و نصاری از تو راضی نمی شوند، مگر به دین و آئین آنها در بیایی و چقدر این آیه امروز مصداق دارد.

فلاسفه می گویند: سنخیت علت انضمام است، یعنی دو شیء اگر کنار هم باشند، حتماً باید بین آنها علقه و هم سنخیتی وجود داشته باشد، در غیر اینصورت متباین بوده و همدیگر را دفع می کنند.

روی سخن من با هنرمندنماها و کسانی است که عرصه هنر را با شوآف های ولنگاری اشتباه گرفته اند؛ پیر فرزانه ما بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی فرمودند: «هنر، دمیدن روح تعهد در کالبد انسانهاست» و چه تعبیر با مسمایی است، دمیدن روح تعهد که همان نفخه الهی است.

متاسفانه هر از گاهی کسانی به نام هنر و هنرمند و با پول این آب و خاک قد فراز می کنند و به جای تعهد به دین و مملکت سر از آخورهای غربی، عبری در می آوردند؛ در اینکه چرا و چگونه، کاری ندارم، سخن من از سنخیت است، مطمئن باشید که الآن قبله آمالتان غرب است هم سنخ و هم سوی آنها می باشد، باید خود را واکاوی کنید.

نمی شود به اسم جشنواره، فستیوال و فلان و بهمان، نسبت به همه چیز پشت پا بزنید که زدید، باید بدانید شما جزء یهود و نصاری هستید، زیرا بنا بر نص صریح قرآن تا آنها پیروی نکنی، تا از جنس آنها نباشی، آنها از شما راضی نخواهند شد، رضایت آنها نشانه پیروی شما از آنهاست، یعنی شما به دین و آئین آنها در آمده اید که پشت پا به همه مقدسات این مملکت زده اید،

اما نکته مهم اینجاست، آنها که اصل بوده اند و می خواستند نور خدا را خاموش کنند، بنا به فرموده پیر جماران: هیچ غلطی نکرده اند، فضلاً از حضرات که عارض بر ملت و آیین آنها شده اید و راهی را می پیمایید که آنها بارها رفتند و هیچ نتیجه ای جز منفور شدن در افواه عمومی نگرفتند. «فَاعْتَبِرُوا یَا أُولِی الْأَبْصَارِ»

ای مگس! عرصه سیمرغ نه جولانگه تو است...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha