دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس به تبیین بایسته های حوزه انقلابی و حوزه منتظر پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز ،حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، پیش از ظهر امروز در دومین پیش همایش «حوزه انقلابی و حوزه منتظر» که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به برگزاری همایش حوزه انقلابی و حوزه منتظر اظهار کرد: نخستین همایش حوزه انقلابی حوزه منتظر به صورت استانی، دومین همایش به صورت منطقه ای با حضور پنج استان و سومین همایش که بنا است برگزار شود به صورت ملی خواهد بود.

وی با بیان اینکه تاکنون یک پیش همایش حوزه انقلابی و حوزه منتظر در شهرستان کازرون به همراه مراسم گرامی داشت آیت الله ایمانی برگزار شد، اضافه کرد: امروز دومین پیش همایش امروز در حال برگزاری است.

عضو شورای حوزه علمیه فارس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در خصوص حوزه انقلابی، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که حوزه قم باید انقلابی بماند نه اینکه انقلابی شود.

وی با طرح این سؤال که بایسته های حوزه انقلابی چیست؟ عنوان کرد: حوزه انقلابی فقط به این نیست که جمع شویم و شعار های انقلابی سردهیم، نگاه ما به حوزه انقلابی نگاه جهان شمول است و باید بایسته های حوزه انقلابی را مورد توجه قرار دهیم،

عضو جامعه روحانیت شیراز در توصیه ای به طلاب تصریح کرد: منشور امام راحل را مطالعه کنند؛ یکی از بایسته های حوزه انقلابی افتخار به شعار های انقلابی و سردادن شعار اصیل انقلابی است، عده ای در تقابل با این هستند که حوزه را در تقابل با حکومت قرار دهند.

وی، مردمی بودن حوزه را یکی دیگر از بایسته های حوزه انقلابی برشمرد و گفت: ارتباط با مردم و پیگیری مشکلات مردم ویژگی مهم حوزه است که از گذشته تاکنون وجود دارد.

مدیر حوزه علمیه فارس همچنین افزود: جهادی بودن یکی دیگر از بایسته های حوزه انقلابی است، تکلیف مداری یعنی جهادی بودن که در کرونا این جلوه زیبا را مشاهده کردیم، همچنین توجه به نیاز های انقلاب اسلامی چهارمین بایسته حوزه انقلابی است، شخصی که رسالت حوزه را تامین نیازهای اسلامی نداند انقلابی نیست، کسی که حوزه را به سمت و سوی دیگری ببرد حوزه را در مسیر انقلابی ماندن قرار نداده است.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی به پنجمین بایسته حوزه انقلابی اشاره کرد و گفت: نگاه به آرمان هایی طلوع خورشید ولایت عظمی است، کسانی که وارد حوزه می شوند با نگاه سربازی امام عصر(عج) است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha