چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار مدیرحوزهای علمیه پیش از سفر به واتیکان تاکید کردند: حوزه علمیه باید در ارتباطات و امور بین الملل فعال باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار مدیرحوزهای علمیه پیش از سفر به واتیکان و دیدار با پاپ تاکید کردند: حوزه علمیه باید در ارتباطات و امور بین الملل فعال باشد. گفت‌وگو بین ادیان درطول تاریخ حتی زمان حضور ائمه علیهم السلام بوده است و باید این موضوع تقویت شود.

ایشان با اشاره به سفرهای خود به واتیکان و مذاکره با دو پاپ قبل از پاپ فعلی افزودند: متأسفانه اسلامی که در اروپا معرفی شد با اسلام ما متفاوت است. ما اسلامِ اهلبیت علیهم السلام را باید معرفی کنیم که همیشه باب گفت‌وگو را باز نگاه داشته و به مسائل مختلف از حقوق بشرتا محیط زیست و حقوق موجودات دیگر توصیه دارد.

ایشان با اشاره به جایگاه پاپ برای کشورهای غرب تاکید کردند: باید مسائل جهان مورد توجه واتیکان باشد و اظهار نظر کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطر نشان کردند: ما با همه ادیان آسمانی با برادری در کنار هم هستیم و با حفظ اصول خود و تاکید بر مشترکات میتوانیم گام های اثرگذاری با توجه به حوادث سیاسی و فرهنگی و اخلاقی برداریم و طبیعتا در برابر جنایات و نقض حقوق بشر و استکبار و استعمار مقابله نمایم.

ایشان در پایان اظهار داشتند: این سفر ان‌شاءالله مقدمه ای برای هم افزایی بیش از پیش رهبران و اندیشمندان ادیان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha