یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ هیئت هفتگی روحانیون ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام رحیمی با اشاره به ضرورت تبیین گام دوم انقلاب، گفت: در جریان حکمیت که مالک اشتر از سوی امام علی علیه السلام به عنوان نماینده امام معرفی شد، اشعث بن قیس اولین مخالف بود و امروز هم در انقلاب اسلامی که ثمره تلاش ۱۴۰۰ سال ائمه و علما است، باید مراقب خیانت افرادی مثل اشعث باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن رحیمی، شامگاه چهارشنبه در مراسم هفتگی هیئت علمای ارومیه که در مسجد حاجی خان این شهر برگزار شد، با اشاره با شخصیت منفی و منافقانه اشعث بن قیس در تاریخ اسلام، اظهار داشت: بر اساس تاریخ امروز سالروز به درک واصل شدن اشعث بن قیس است و این شخص بعد از ارتحال رسول مکرم اسلام(ص) مرتد شد و از بزرگترین منافقین تاریخ است که بارها به خاطر مصالح شخصی خود مسلمان و کافر شده است و خود و خاندانش ضررهای زیادی به اسلام وارد کرده است.

وی افزود: در جریان حکمیت که مالک اشتر از سوی امام علی علیه السلام به عنوان نماینده امام معرفی شد، اشعث اولین مخالف بود و امروز در انقلاب اسلامی که ثمره تلاش ۱۴۰۰ سال ائمه و علما است، باید مراقب خیانت افرادی مثل اشعث بن قیس باشیم که ضربه آن‌ها به انقلاب و جمهوری اسلامی بیشتر است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه تصریح کرد: در قضیه ریزش متروپل که به خاطر سهل انگاری عده‌ای منافق صفت که به آن مجوز داده بودند، عده‌ای در داخل با دشمن همراهی کردند و افراد به ظاهر هنرمند و سلبریتی از این فرصت استفاده کرده و علیه دین مطالبی را طرح کردند و سرود "سلام فرمانده" که یک حرکت ایده آل فرهنگی بود، را زیر سؤال بردند، این افراد همان منافق صفت‌های معاصر هستند.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به ضرورت پرداختن به تبیین گام دوم انقلاب، گفت: بعد از گذشت ۴۳ سال از انقلاب هنوز برخی از اهداف جمهوری اسلامی محقق نشده است و دلیل آن هم این است که بعضی مسئولین به ثروت اندوزی و کسب قدرت روی آورده اند.

وی خاطر نشان کرد: روحانیون و علما، ورثة الانبیا هستند؛ پیامبران الهی در طول تاریخ زحمات فراوانی را متحمل شده‌اند و امروز که به برکت خون صدها هزار شهید، انقلاب به ثمر رسیده است باید همه سختی ها را به جان بخریم و از آن دفاع کنیم.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha