چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
درس خارج آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ مرجع تقلید شیعیان با بیان این مطلب که متاسفانه مردم از نظر معیشت و گرانی در مضیقه هستند، گفتند: انتظار ما از مسئولین رسیدگی به وضعیت موجود است و مردم بدانند ما به مسئولین تذکر می دهیم؛ ولی سخن ما به جایی نمی رسد و پخش نمی کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در پایان درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم اظهار داشتند: یکی از کارهای مهم روحانیون و علما، حفظ اصل نظام اسلامی است و وظیفه اول برای این موضوع، خدمت به مردم است.
ایشان با بیان این مطلب که متاسفانه مردم از نظر معیشت و گرانی در مضیقه هستند، ابراز داشتند: انتظار ما از مسئولین رسیدگی به وضعیت موجود است و مردم بدانند ما به مسئولین تذکر می دهیم؛ ولی سخن ما به جایی نمی رسد و پخش نمی کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: امام رضوان الله تعالی علیه با زحمات فراوان و با حضور پرشور مردم در صحنه های گوناگون توانستند این انقلاب را به پیروزی برسانند و دست آمریکا و صهیونیست ها را از این مملکت کوتاه کنند؛ از این رو باید به مردم رسیدگی کرد تا در آسایش باشند.
حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از وضعیت معیشتی مردم و گرانی بیان کردند: مردم به ما می‌گویند که به لحاظ گرانی و سختی معیشت در رنج و سختی به سر می برند؛ ما باید قدر این مردم را بدانیم و باید باید به فکر آنان باشیم؛ باید درد آنان را درک کرده و به اندازه خود تلاش کنیم که از آنان پشتیبانی شود.
ایشان افزودند: ما باید به مسئولین تذکر بدهیم؛ چراکه مردم به ما مراجعه می کنند و می‌گویند چرا شما درباره وضعیت معیشت و گرانی حرفی نمی‌زنید؛ اما باید بگوییم ما تذکر می دهیم ولی متأسفانه تذکرات ما پخش نمی‌شود.

این مرجع تقلید اظهار داشتند: مردم بدانند که حوزه علمیه قم و ما طلبه ها با این مردم هستیم؛ چون همین مردم هستند که تا به حال اسلام را حفظ کردند؛ اما حرف و صدای ما به جایی نمی رسد و پخش نمی کنند.

معظم له در پایان با توصیف حضور پرشور مردم در صحنه های گوناگون افزودند: حضرت امیر المومنین علی (علیه السلام) به مالک اشتر می‌گوید: ای مالک! بدان ستون دین و اجتماع مسلمان ها و سپر در برابر دشمن، همین مردم هستند؛ بنابراین توجه‌ات به مردم باشد و امام راحل و رهبری نیز همواره به مردم اهمیت می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • 9 IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    7 0
    اگر در زمان دولت قبل بود صحبت هاي شما رو به سرعت و به دفعات دوستان پخش مي كردند. ولي الان به صلاحشون نيست. سياست يك بام و دو هواست ديگه
  • محمد US ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    4 0
    امام جعفر صادق (صلوات الله و سلامه علیه): گرانى اخلاق را بد، امانتدارى را نابود و انسان مسلمان را بى‌‏قرار مى‌‏کند. کافی: ج۵، ص۱۶۴
  • علی US ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    3 0
    حکومت‌های فاسد چگونه‌اند؟ فردسالاری، یا طبقه سالاری، ویژگی اصلی حاکمیت‌های فاسد است. در این حکومت‌ها، طبقات اشراف و سرمایه‌دار حکومت می‌کنند. قانون به سود آنان تغییر می‌کند و زیر پا گذاشته می‌شود. اموال و سرمایه‌ها و منابع با برنامه ریزی مخصوص در دست طبقات ویژه قرار می‌گیرد. دستگاه قضایی با رشوه خریده می‌شود و نظام حاکم در حقیقت نظامی فرد مدار، استبدادی و «باند» گرا خواهد بود، و پایمال کننده کرامت انسان‌ها و حقوق عمومی