یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بی

حوزه / رئیس اداره حج و زیارت شهرستان کاشان اعلام کرد: سهمیه اعزام به حج تمتع سال جاری ۳۷۰ نفر در قالب سه کاروان است که با رایزنی های به عمل آمده قرار است با افزایش یک کاروان ۱۳۰ نفره دیگر به ظرفیت اعزام زائران حج تمتع کاشان اضافه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حمیدرضا بهروزی فرد، شامگاه روز گذشته در نخستین گردهمایی مدیران حج تمتع در حسینیه علی اکبر(ع) کاشان با ارائه گزارشی از فعالیت ها، با بیان اینکه کاشان طی ده سال گذشته در اعزام زائر به عتبات عالیات و حج در رتبه پانزدهم کشوری قرار گرفته است، گفت: برنامه ریزی شده تا اعزام زائران حج تمتع امسال در بازه زمانی ۲۷ تا ۲۸ روز به پایان برسد و این موضوع یکی از درخواست های زائران برای کاهش سفر بوده است.

وی افزود: در سال ۹۹ از شهرستان کاشان ۹۲۰ زائر در قالب هفت کاروان به حج اعزام شدند، اما امسال به دلیل این که هر کشور تنها ۵۰ درصد ظرفیت امکان اعزام زائر را دارد، تعداد زائران ایران به ۳۸ هزار نفر کاهش یافته است که سهم کاشان در این اعزام به حج تمتع سال جاری ۳۷۰ نفر در قالب سه کاروان است که با رایزنی های به عمل آمده قرار است با افزایش یک کاروان ۱۳۰ نفره دیگر به ظرفیت اعزام زائران حج تمتع شهرستان اضافه شود.

رئیس اداره حج و زیارت کاشان با بیان اینکه بنا به دستورالعمل سعودی ها امسال امکان اعزام زائران ۶۵ سال به بالا به حج تمتع فراهم نیست، گفت: بر اساس ریل گذاری قبلی این افراد سال ۱۴۰۲ به حج تمتع اعزام خواهندشد.

حجت‌الاسلام سید علی موسویان، مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کاشان نیز اظهار داشت : بیشترین فرهیختگان منطقه کاشان در عرصه مدیریت، کارگزار و دست اندرکاران سفرهای زیارتی ورود پیدا کرده اند .

وی، با بیان اینکه اکثر شرکت کنندگان در آزمون مدیریت کاروانهای زیارتی و عتبات عالیات کاشان در مقطع کارشناسی ارشد و استاد دانشگاه بودند، یادآورشد: مدیریت ۲۲ دفتر زیارتی کاشان از نظر میزان تحصیلی بالاتر از دیگر شهرهای کشور می باشد.

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کاشان، وجود ۲ هزار هیئت مذهبی رسمی و هزار هیئت غیر رسمی در کاشان را نشانه علاقه مندی این منطقه به اهل بیت (ع) دانست و گفت: ارتباط ۲۷۰۰ طلبه شهرستان کاشان با حج و عتبات عالیات نشان از سبقه تاریخی مردم این دیار به مسائل دینی و مذهبی است .

حجت الاسلام موسویان با بیان اینکه اداره حج و زیارت کاشان زیر نظر سازمان مرکزی تهران فعالیت می کند، اظهار کرد: به دلیل وجود زیر ساخت‌ها و استقبال بالای مردم باید ظرفیت پذیرش اعزام زائران حج تمتع در کاشان افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha