پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بازدید آیت الله اعرافی از پیزای

حوزه/ آیت الله اعرافی و هیئت همراه با حضور در مجمع طریقه فرانسیسکن ها با پدر توماس سیمچزاک دبیر کل این طریقه و مدیران و اساتید آن دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی و هیئت همراه با حضور در مجمع طریقه فرانسیسکن ها با پدر توماس سیمچزاک دبیر کل این طریقه و مدیران و اساتید آن دیدار و گفتگو کردند.

مدیر حوزه های علمیه ایران ضمن تشریح ظرفیت های حوزه های علمیه در عرصه های آموزشی، پژوهشی و بین المللی، بر راهبرد و ظرفیت های ادیانی حوزه های علمیه تأکید نموده و آمادگی حوزه های علمیه را جهت تبادل تجارب تبلیغی و علمی و فرهنگی با مجمع فرانسیسکن ها اعلام نمود.

در ادامه، پدر توماس سیمچزاک دبیر کل فرانسیسکن ها ضمن ابراز خرسندی و تشکّر از حضور هیئت حوزه های علمیه در مجمع مرکزی این طریقه، ابراز داشت: فرانسیسکن ها طریقتی تحت اشراف واتیکان و پاپ فرانسیس است و در ۷۵ کشور، فعّالیت های خدمت رسانی به انسان ها را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی ضمن استقبال از توسعه همکاری های فیمابین، ابراز امیدواری کرد که گام های عملی جهت تحقّق ارتباطات عمیق تر ادیانی میان اسلام و مسیحیت برداشته شود.

لازم به ذکر است طریقه فرانسیسکن ها که به صوفی های مسیحی شهرت دارند، با رویکرد تبلیغی و خدمت رسانی های اجتماعی و فرهنگی در کشورهای مختلف، فعّالیت های متنوّعی از جمله آموزش و تربیت کودکان، تأسیس بیمارستان ها و درمانگاه ها، تأسیس مدارس و آموزش های عمومی برای مردم دارند و در مجموعه آنان، علاوه بر مبلّغان مسیحی، از فعّالان مذهبی و علاقمندان به خدمت رسانی های عمومی به شکل وسیع بهره می گیرند و به ویژه در دهه های اخیر توانسته اند محبوبیت و اعتبار قابل قبولی را برای تشکیلات واتیکان در سرتاسر دنیا کسب کنند. مبلّغان این طریقه با زهد و دنیاگریزی و پرهیز از کسب ثروت و حتّی مقامات دینی در تشکیلات واتیکان، با توجه به نیازهای کشورهای مختلف، به آسانی در پهنه جهانی هجرت و خود را وقف فعّالیت های دینی می نمایند.

دوره های آموزشی این طریقه با رویکرد تبلیغی در بازه های زمانی کوتاه تری طرّاحی و اجراء می شود و شباهت های فراوانی با جماعت تبلیغ اسلامی در دنیای اسلام دارند.

فرانسیسکن ها؛ بازوی خدمت رسانی اجتماعی بین المللی واتیکان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha