جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ارتحال امام

مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، جمعه ۱۳ خردادماه، بعد از نماز مغرب و عشا، در مسجد امیرالمومنین(ع) بوشهر برگزار می شود.

حجت الاسلام یوسف جمالی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر با اشاره به پیش رو بودن سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد، گفت: مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، جمعه ۱۳ خردادماه ۱۴۰۱ بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امیرالمومنین(ع) بوشهر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره این قیام به عنوان مهمترین فصل خونین مبارزه ملت مسلمان ایران و مبدأ نهضت اسلامی مسئله ارزشمندی است، ادامه داد: حضرت امام(ره) هیچ وقت غروب نمی کند چرا که اندیشه و راه امام همیشه زنده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه باید به شیوه های مختلف به نسل های آینده گفته شود تا در اذهان و حافظه تاریخی ملت ایران ماندگار باشد، افزود: امام خمینی (ره) خورشیدی بی غروبی است که با طلوع آن هزاران چشمه نور در زندگی ملت ایران جوشیده است.

حجت الاسلام جمالی با تاکید بر اینکه نباید گذاشت تحریفی در آرمان های معمار کبیر انقلاب اسلامی رخ دهد، بیان کرد: حضرت امام در همه عرصه ها به جوانان میدان داد و اعتماد کرد و مسئولان هم باید به نسل جدید و جوانان اعتماد کنند و به آنها میدان دهند تا با تلاش و برنامه ریزی و خدمت به مردم مسیر انقلاب ادامه داشته باشد.

وی، یکی از وظیفه های امروز جوانان مومن و انقلابی را جهاد تبیین اندیشه و آرمان امام(ره) عنوان کرد و با اشاره به قیام ۱۵ خرداد گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ از مهمترین حوادث تعیین کننده و تاریخ ساز است که نشان دهند پیوند مردم با روحانیت و نقطه عطف حرکت انقلابی مردم ایران است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha