سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
زهرائیه نجف آباد

حوزه/ جشن «دختران» در مدرسه علمیه زهرائیه نجف آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، مریم سمندری، در نشست «دختران» در مدرسه علمیه زهرائیه نجف آباد، با اشاره به ضرورت الگوگیری بانوان از سیره و اخلاق حضرت معصومه(س)، گفت: در برگزاری جشن های ولادت ائمه(ع) باید از سیره و منش ایشان الگو بگیریم.

وی درباره علت مجرد بودن حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، گفت: می پرسند چرا پس ایشان مجرد بوده اند؟ در پاسخ به این سؤال جواب هایی گفته شده که دو مورد از آن را بیان می کنیم. اول اینکه گفته شده برای آن حضرت در آن زمان هم کفو وجود نداشته است، همچنان که در روایات آمده که اگر مولا علی علیه السلام نبود حضرت فاطمه سلام الله علیها، هم کفوی نداشت و اگر فاطمه نبود، مولا نیز این چنین بود؛ دوم اینکه گفته شده در زمان ایشان رعب و خفقان زیادی وجود است، خانه امام کاظم(ع) دائماً تحت نظر دشمنان بود. در این موقع کسی نمی توانست حتی به خانه حضرت بیاید چه رسد به اینکه داماد آن حضرت شود؛ دشمنان در نابود کردن نسل امیرالمومنین علیه السلام، کوشش بسیار می کردند، اکثر اهل نظر، این خفقان را هم دلیل مهمی می دانند.

سمندری در پایان گفت: در امر ازدواج سخت گیری های بیجا و تجملات را کنار گذاشته و با اقتدا به ائمه اطهار(ع) و با امید و یقین به وعده الهی، زندگی را با عطر انتظار مولایمان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف گره بزنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha