پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
المصطفی

حوزه/ مراسم تجلیل از استادان، مدیران گروه‌های علمی و رؤسای مجتمع‌های آموزشی برتر جامعةالمصطفی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، در سازمان مرکزی المصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباسی، رئیس جامعةالمصطفی در مراسم تجلیل از استادان، مدیران گروه‌های علمی و رؤسای مجتمع‌های آموزشی برتر جامعةالمصطفی ضمن گرامیداشت فرارسیدن دهه کرامت و نیز سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(قدس سره) و تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم، اظهار داشت: استاد در فرایند تعلیم و تربیت، رکنی اساسی است. تمام فضاها و امکاناتی که فراهم می‌گردد، برای ایجاد ارتباط معلم با فراگیر است و همه مراحل رشد و تعالی طلاب تحت نظر استادان صورت می‌پذیرد.
وی، با اشاره به طراحی کلیه فرایندهای آموزشی جامعةالمصطفی به همت باتجربه‌ترین استادان المصطفی، ابراز داشت: با وجود این و علی‌رغم همه پیشرفت‌ها و دستاوردها، باید به کمبودها و مشکلات نیز اذعان نماییم و برای رفع آنها بکوشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی گفتمان انقلاب اسلامی را حامل پیامی نجات‌بخش برای کشور، جهان اسلام و دنیای معاصر خواند و تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که جامعةالمصطفی ضمن برنامه‌های تربیتی، آموزشی و تعلیمی خود، در چارچوب آرمان‌های انقلاب اسلامی پیش می‌رود و با افتخار اعلام می‌نماییم در مسیر تعلیم و تربیت، به گفتمانی که از امام راحل(قدس سره) فراگرفته‌ایم و امروز رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) پرچم‌دار آن هستند، پایبندیم.
وی، با اشاره به آسیب‌های فراوانی که در سال‌های اخیر از جانب جریان‌های تندرو و افراطی به شکل‌گیری تمدن اسلامی و امت واحده وارد آمده است، یادآور شد: استادان جامعةالمصطفی، ضمن اینکه باید منتقل‌کننده دانش به فراگیران باشند و از نظر علمی، جامعةالمصطفی را در جایگاه راغی قرار دهند، ضروری است از نظر تربیتی، بصیرتی و توجه به اندیشه‌های انقلاب اسلامی و معادلات جهانی نیز موفق عمل نمایند.
رئیس جامعةالمصطفی، با تأکید بر اینکه التزام و توجه به بینش گفتمان انقلاب اسلامی باید جان و روح آموزش در جامعةالمصطفی باشد، اظهار داشت: مهم‌ترین رکن در تربیت اخلاقی طلاب، استاد است که با جان و روان فراگیر در ارتباط است و شخصیت علمی و اخلاقی طلاب را شکل می‌دهد. برای رسیدن به مرجعیت علمی، که ایده‌آل ماست، ابتدا باید یک مرکز علمی الهام‌بخش و جریان‌ساز باشیم که خوشبختانه تا امروز نیز جامعةالمصطفی توانسته است یکی از اضلاع مهم فکری دنیای اسلام باشد. این رویکرد باید در جامعةالمصطفی نمود کاملی داشته باشد که در این بین، بیشترین نقش را استادان دارند.


شایان ذکر است، در ابتدای این مراسم، که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین جزایری، معاون آموزش جامعةالمصطفی، برگزار گردید، شماری از استادان، مدیران گروه‌های علمی و رؤسای مجتمع‌های آموزشی، به صورت حضوری یا برخط، دقایقی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.
همچنین در پایان این مراسم، از شماری از استادان برتر واحدهای آموزشی جامعةالمصطفی تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha