دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمدمهدی ایمانی‌پور

حوزه/ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار هیئت فلسطینی شرکت کننده در سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با بیان اینکه ملت ایران پای ارزش‌های انقلاب اسلامی و رهبری ایستاده‌ است، گفت: رهنمودهای رهبری نقشه راه موفقیت همه ماست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، جمعی از علمای مقاومت و جبهه آزادی مردم فلسطین شرکت کننده در سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، ضمن حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس این سازمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور در سخنانی، با ابراز خرسندی از حضور هیات فلسطینی در ایران جهت شرکت در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) گفت: مسئله فلسطین موضوع مشترک همه ما است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: امروز نبرد با رژیم صهیونیستی حول محور قدس شریف است و ما نگهبانان دفاع از ملت مظلوم فلسطین هستیم.

وی اظهار داشت: خوشبختانه امروزه حقانیت ملت مظلوم فلسطین بر همگان به ویژه آزاداندیشان آشکار شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور جنگ دنیای امروز را جنگ روایت ها دانست و تصریح کرد: اگر امروز به درستی آنچه روی داده را بیان نکنیم، دیگران برای ما آن گونه که می خواهند روایت می کنند.

وی ادامه داد: از این منظر آمادگی کامل داریم با کمک شما تاریخ مقاومت را بازنویسی و نگارش کنیم. ما برای اتفاق این مهم از همه امکانات خود استفاده می کنیم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به شرکت هیات فلسطینی در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اذعان کرد: دشمن هر لحظه به دنبال این است که مردم را از انقلاب اسلامی دلسرد کند. اما همانطور که امروز در مراسم ارتحال امام مشاهده کردید مردم ایران نشان دادند پای این انقلاب عظیم الشأن و رهبری ایستاده‌اند.

وی تاکید کرد: این انقلاب تنها متعلق به ملت ایران نیست بلکه متعلق به همه آزادی خواهان جهان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام راحل رسالت دینی همه ماست، افزود: برای اینکه انقلاب اسلامی زنده بماند باید آرا و اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) را برای نسل جوان و آیندگان معرفی کنیم.

ملت ایران پای ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند | رهنمودهای رهبری نقشه راه موفقیت همه ماست

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: امام خمینی(ره) جملات بسیاری داشتند، اما یک جمله در کلام ایشان پر تکرار بود. ایشان همواره بر دو عامل «توحید کلمه» و «کلمه توحید» تاکید داشتند.

وی باور به دین مبین اسلام را از شاخصه های مکتب امام خمینی(ره) دانست و گفت: امام راحل معتقد بودند که اسلام پاسخگوی همه نیازهای بشریت است و تمدن آینده را خواهد ساخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور تاکید کرد: جامعیت اسلام مسئله مهمی است که امروز باید بگوییم اسلام می تواند تمامی نیازهای بشریت را پاسخگو باشد.

وی همچنین به توصیه مقام معظم رهبری بر گفتمان تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افق گشایی برای آینده است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: مسئله مهم دیگری که در مکتب امام خمینی(ره) نسبت بدان توجه شده، نقش مردم بود. ایشان موفقیت را از مسیر مردم دنبال می کرد. همچنین به مسئله مقاومت اهتمام داشتند و میراث پیامبر اسلام برای ما می دانستند.

وی ادامه داد: باید ریشه های مقاومت را مقاوم تر کنیم و این مهم تنها از طریق مقاومت سیاسی، مدنی و فرهنگی محقق می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور بر ضرورت باور مند شدن دیدگاه مردم به حوزه مقاومت تاکید کرد و افزود: ما برای مقاومت نیازمند تولید ادبیات و زبان هنر هستیم.

وی کمک به ترویج فرهنگ مقاومت در جهان را یکی از وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دانست و افزود: رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برای ترویج فرهنگ مقاومت به ویژه از لحاظ محتوایی آماده همکاری هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha