سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
باطنی

حجت الاسلام باطنی با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس قریب به ۳۵۰۰ نفر در حوزه علمیه اصفهان تحصیل می کردند گفت: از این تعداد ۵۹۰ نفر به مقام شامخ شهادت و همچنین قریب به یک چهارم از تعداد یاد شده(۳۵۰۰)، مفتخر به مدال جانبازی اسلام با درصدهای مختلف شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، صبح امروز در گردهمایی روحانیون و طلاب رزمنده و ایثارگر دفاع مقدس اظهار کرد: براساس حدیثی جهاد از درب های بهشت است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۳ به همت تعدادی از رزمندگان روحانی و طلبه، جمعیتی تحت عنوان «جمعیت روحانیون رزمنده و ایثارگر حوزه علمیه اصفهان» تشکیل شد، گفت: براین اساس امروز شاهد گردهمایی جمع کثیری از این روحانیون و طلاب ایثارگرهستیم تا اتفاقات خوبی درآینده نزدیک رقم بخورد.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان، هدف اصلی از این گردهمایی را تجلیل هرچند اندک از این قشر ایثارگر دانست و عنوان کرد: البته از این قشر ایثارگر درخواست کردیم در برنامه ای که با هدف جمع آوری، ثبت و ضبط تاریخ شفاهی روحانیون رزمنده در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فراهم شده است، مشارکت جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: معتقدیم سینه روحانیون رزمنده و جانبازی که در هشت سال دفاع مقدس مجاهدانه حضور داشتند، گنجینه ای ارزشمند از خاطرات و تاریخ شفاهی است که باید برای انتقال به نسل نوجوان و جوان ثبت و ضبط شود.

باطنی تصریح کرد: روح ایثار، فرهنگ مجاهدت در راه خدا و ایستادگی و مقاومت پای آرمان ها و ارزش ها حماسه هایی را خلق کرده است که مجموعه آن گنجینه ارزشمندی است که باید درتاریخ ایران اسلامی ثبت شود.

وی افزود: متاسفانه در جمع آوری خاطرات طلاب و روحانیون رزمنده و ایثارگر در سالهای اخیر توفیقاتی چندانی نداشتیم، هرچند برخی از رزمندگان خاطرات خود را به صورت مفصل بیان کردند، ولی این امر فراگیر نشده است، و لذا ما به دنبال ثبت و ضبط این خاطرات هستیم تا پیاده سازی شود و دراختیار نسل جوان ما قرار گیرد.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: رزمندگان و ایثارگران روحانی هرکدام با توجه به دانش حوزوی و حتی سابقه تبلیغاتی، ظرفیتی هستند که باید از آن برای جهاد تبیین و برای ایفای رسالتی که شهیدان برعهده یادگاران دفاع مقدس نهادند، استفاده شود.

وی تاکید کرد: برخود لازم می دانیم در مقام مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، بستر سازی مناسب را برای ثبت و ضبط خاطرات و استفاده از توانایی های این رزمندگان و جانبازان روحانی در عرصه های مختلف، انجام دهیم.

حجت الاسلام باطنی در پایان با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس قریب به ۳۵۰۰ نفر در حوزه علمیه اصفهان تحصیل می کردند، گفت:از این تعداد ۵۹۰ نفر به مقام شامخ شهادت نائل آمدند و همچنین قریب به یک چهارم از تعداد یاد شده(۳۵۰۰)، مفتخر به مدال جانبازی با درصدهای مختلف شدند که البته تعدادی از آنها امروز در میان ما نیستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha