شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 1028657
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس در اجلاسیه مسئولان مدارس علمیه استان که با حضور آیت الله حسینی بوشهری برگزار شد به تشریح فعالیت های ۲ ساله حوزه استان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، ظهر امروز در اجلاسیه مسئولان مدارس علمیه استان فارس که با حضور آیت الله حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور، در سالن حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با ارائه گزارشی از فعالیت های حوزه علمیه استان، اظهار کرد: اقدامات حوزه علمیه فارس در سه حوزه ساختاری، منابع انسانی و برنامه ای صورت گرفته است.

وی در ادامه با تصریح بر  اینکه فعالیت ها در راستای ایجاد تحول در مسیر پیشرفت حوزه علمیه فارس اجرا شده است، اضافه کرد: حوزه علمیه فارس سابقه کهن دارد و مفاخر بزرگ جهان تشیع از بستر حوزه علمیه فارس به جهان تشیع تقدیم شده اند.

عضو شورای حوزه علمیه فارس عنوان کرد: از جمله فعالیت ها در حوزه اقدامات ساختاری، تاسیس واحد موقوفات و منابع پایدار، تاسیس دفتر بین الملل و تشکیل قرارگاه های مختلف در راستای ایجاد هم افزایی؛ همچنین در حوزه منابع انسانی نیز ترمیم و اصلاح کادر مدیریتی ۱۵ مدرسه صورت گرفت و بیش از ۳۰ نفر از فضلای قم نیز به استان فارس هجرت کردند؛ از جهت برنامه‌ای نیز لازم بود انضباط آموزشی صورت گیرد، که الحمدلله به صورت نسبی فراهم شد. هدفمند کردن نظام آموزشی هم از دیگر فعالیت ها به شمار می رود.

وی به فعالیت های حوزه علمیه در ایام کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: از ۱۰ اسفند ۹۸ با جلسه فوق العاده شیوه نامه آموزش مجازی درس ها به صورت مجازی آغاز شد و تاکنون یک روز نیز تعطیل نشده است. اگرچه آموزش مجازی مطلوب نبود، اما در ایام کرونا با شیوه نامه‌ای که ارائه شد الحمدلله درس ها با قوت برگزار شد و به محض اینکه شرایط فراهم شد به سمت آموزش حضوری رفتیم.

مدیر حوزه علمیه استان فارس، اجرای طرح مدارس امین را مورد توجه قرار داد و افزود: طرح توسعه مدارس امین نیز اجرا شد که در طول ۲ سال شاهد بودیم از ۵۴ مدرسه به بیش از هزار و ۲۰۰ مدرسه توسعه داده شد. همچنین توانمند سازی مدیران نیز در دستور کار قرار گرفته بود.

حجت الاسلام والمسلمین استوار گفت: یکی از اقدامت مهم تعامل با نهادهای حاکمیتی به ویژه فرهنگی است؛ امروز در ۵ کمیسیون از کمسیون های شورای شهر، حوزه علمیه نماینده دارد. حوزه نباید منزوی باشد و باید در کنش های اجتماعی و فرهنگی حضور داشته باشد و دیده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha