شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: دشمنان تلاش می کنند تا با برنامه‌ریزی، مردم و خصوصا نسل جوان را از تفکر و اندیشه انقلاب اسلامی منصرف کنند، اگر هم موفق نشدند جوانان را از حرکت در این مسیر منحرف کنند و اگر در انحراف هم به توفیقی دست نیافتند در صدد ایجاد تردید بر می آیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا صبح امروز با حضور در برنامه معارفی «تا آسمان» سیمای مرکز قزوین ضمن تسلیت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد، گفت: مقام معظم رهبری در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) بیانات مهمی را مطرح فرمودند که باید سرلوحه تمامی اقشار مختلف جامعه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: قیام ۱۵خرداد، سند معتبر و عینی شجاعت، بصیرت، ولایت پذیری و در حقیقت نقطه عطفی در انقلاب اسلامی بود.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: دستاورد نهضت ۱۵خرداد سال ۴۲ پیروزی بیست و دوم بهمن ۵۷ و شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا به بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در روز ۱۴ خرداد در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید داشتند که یاد امام کمرنگ نشود، چون ایشان روح انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: در بیانات مقام معظم رهبری نکات کلیدی مطرح بود و اینکه توجه به خود امام، اندیشه و آرمان های حضرت روح الله که آحاد جامعه باید بیش از پیش به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: انقلاب اسلامی با نام و یاد حضرت امام خمینی (ره) پیوند خورده و نمی شود انقلاب را از امام جدا کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: ۱۴ و ۱۵ خرداد در تاریخ ملت بزرگ ایران با نام و یاد امام خمینی (ره) عجین است و این ایام مظهر پیوند عمیق و تاریخی میان امت مسلمان و خداجوی ایران اسلامی با ولایت و رهبری امام راحل است

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران آن‌چنان با نام و یاد امام راحل(ره) عجین شده که به فرموده مقام معظم رهبری، این انقلاب بی ‌نام و نشان ایشان در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

وی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با شایستگی، سکاندار کشتی نظام اسلامی هستند و بیانات معظم له در چهاردهم خرداد هر سال، برای همگان، نقشه راه است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا، جهاد تبیین را یکی از راهبردهای ضروری در مقطع کنونی دانست و گفت: باید ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) به ویژه برای نسل های سوم و چهارم انقلاب به درستی شناسانده و چگونگی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، حفاظت و حراست از انقلاب و مقابله با توطئه های دشمنان مطابق با سیره عملی آن روشن‌ضمیرِ آگاه، تبیین شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین به توطئه افکنی دشمنان از طریق فضای مجازی اشاره و عنوان کرد: دشمنان امروز در فضای مجازی در حال تغییر واقعیت ها می باشند که باید در این عرصه هوشیار باشیم

وی اظهار کرد: در زمان رژیم پهلوی ذلت ها و حقارت ها بر این مردم تحمیل می شد که دشمنان در فضای مجا زی در تلاش هستند از فراموشی مردم و نیز نا آگاهی قشر جوان استفاده کنند و این حوادث تلخ را وارونه جلوه داده و واقعیت ها ی تلخ را به دروغ به شیرینی جلوه دهند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: مسلماً یکی از عرصه های مهم جهاد تبیین، جهاد تبیین در عرصه فضای مجازی است؛ این مسأله از آنجا حائز اهمیت است که امروزه عمده فعالیت ها در بستر فضای مجازی انجام می شود

وی ادامه داد: استقلال، عزت، اقتدار و امنیت از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است که با توکل بر خداوند متعال و رهبری های حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری محقق شده است

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: در حال حاضر در عرصه های مختلف دستاوردهای بزرگی را به دست آورده ایم؛ این دستاوردها ثمره تلاش ها و مجاهدت های ملت بزرگ ایران به ویژه جوانان مومن و انقلابی میهن اسلامی مان است

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته از هیچ اقدامی برای ضربه زدن به ملت شریف ایران اسلامی فروگذار نبوده اند و آنها بدترین تحریم های ظالمانه را علیه مردم ما تحمیل کرده، ولی مردم با بصیرت و ولایتمداری خود بر همه این توطئه ها فائق آمدند.

وی اظهار کرد: دشمنان تلاش می کنند تا با برنامه‌ریزی، مردم و خصوصا نسل جوان را از تفکر و اندیشه انقلاب اسلامی منصرف کنند، اگر هم موفق نشدند جوانان را از حرکت در این مسیر منحرف کنند و اگر در انحراف هم به توفیقی دست نیافتند در صدد ایجاد تردید بر می آیند.

مدیر حوزه علمیه قزوین، برای موضوع جهاد تبیین سه راهکار بیان و خاطرنشان کرد: برای جهاد تبیین باید سه موضوع را در برنامه ها و فعالیت های خود قرار دهیم، اول آنکه به حملات شبهه افکنانه دشمنان در فضای مجازی به هنگام و به موقع پاسخ بدهیم، دیگر اینکه همه اقشار مختلف مردم واقعیت ها را در جامعه به خوبی بیان کنند و در آخر اینکه موضع هجومی گرفته و به عملیات روانی دشمنان در فضای مجازی پاسخ مشابه داشته باشیم، زیرا خدای متعال می فرماید : فَمَن اعتدَی عَلَیکم فَاعتَدُوا علیه بمثلِ ما اعتدی علیکم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha