پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
المصطفی

به همت پژوهشکده بین المللی امام رضا علیه السلام نشست علمی «ظرفیت های تقریب مذاهب در سیره رضوی» در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر احمد قیس در نشست علمی «ظرفیت های تقریب مذاهب در سیره حضرت رضا علیه السلام»، در مشهد اظهار داشت: قرآن کریم مقدس ترین کتاب است و بر قلب رسول خاتم نازل شده و تمام کتب آسمانی قبل خود را تایید کرده است و پیامبر(ص) این وحی و امانت الهی را به صورت تمام و کمال رعایت کرده است.

وی افزود: همه باید در هر حوزه ای به عنوان مخاطب آیات الهی، قرآن را به خود عرضه کنند.

این عضو اتحادیه نویسندگان عرب ادامه داد: علاوه بر تلاوت زیبای قرآن، قاریان حتما به توضیح مختصری از آیاتی که تلاوت می کنند، بپردازند، چرا که منابر قرآنی از حیث معنوی بسیار تاثیرگذار هستند.

وی اضافه کرد: محصلان و فعالان حوزه علوم قرآنی از افزودن صرفاً شرحی بر تفاسیر بدون هیچ فایده عملی اجتناب کنند، چرا که شرح بر شروح افزودن بدون فایده ثمری ندارد و در مباحث قرآنی دنبال فایده باشید.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: بین علوم جدید در دنیا و قرآن ارتباط برقرار کنید، مثلاً در خصوص علم روانشناسی با تکیه بر سوره طه می توان به تربیت قرآنی پرداخت.

دکتر قیس اظهار کرد: جامعه المصطفی مرکزیت دارد لذا می طلبد طلاب و دانشجویان این نهاد در شأن آن به پژوهش های تخصصی بپردازند.

وی خاطر نشان کرد: در سیاست پژوهشی وارد این مسئله نشوید که شرحی بر شروح بنویسید و بدانید جامعه نیاز به نیروی محرک دارد، لذا نیاز سنجی کنید و راه حل مسائل جامعه را از دل قرآن استخراج کنید.

استاد دانشگاه عنوان کرد: قرآن کتاب تقریب است و بهترین منبع برای تبیین اسلام ناب در میان سایر فرق و مذاهب است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha